Prestige D1

C

Curtis

Är det någon som har provat Prestiges senaste modell D1? Har en elev som är rekommenderad att köpa en sådan till sin häst av sadelutprovare och skulle vilja veta lite mer om modellen.

Mvh Monika

Sv: Prestige D1

Har bara provsuttit en på Falsterbo. Tyckte att den var väldigt hård och hal och det förvånade mig då min gamla Prestige Venus var mjuk och skön! Varför tyckte sadelprovaren att det var just en D1 pålle skulle ha? Om det är för bogfriheten så tror jag nog att Amerigo har minst lika bra alternativ och min gissning är att värdet i dom står sig bättre.

Tack för ditt svar. Jo, bla är det för bogfriheten som hon vill ha denna sadel men också för att många andra modeller som prövats inte har passat hästen medans denna gör det. Den ligger still, lämnar länden i tid och passar även ryttaren. Tyvärr är priset lite högt och därför undrar jag om någon känner till liknande modeller. Enligt ÅF så finns det ingen liknande men så där kan de ju tyvärr säga bara för att få sälja, så därför tänkte jag kolla om någon här kände till modellen och kunde berätta mer om den.

köp en childeric istället! visst är prestige bra sadlar, men D1 är inte värd 30.000 kr, såå bra är den inte. har faktisk inte hört en enda som köpt den, eller provat och tyckt om den. så den verkar inte vara så populär. tror att folk heller lägger pengar på en måttad childeric eller ev amerigo när man är uppe i den prisklassen.

annars är prestige leonardo rätt lik, det kanske kunde vara nåt? :)

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: sweep
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka