Presentationstråd

Sv: Presentationstråd

så fina alla är :D och vilka underbara hästar!

Kul att få ansikten på alla här inne, så man kan hälsa sen
(*host* har jättedåligt ansiktsminne iaf ) :laugh:

Hon e så fin din guling! :P Kommer ihåg när du precis fick henne och började lägga upp bilder, då satt jag där och suckade och kände mig deppig för att d va såååååååååååå lång tid innan hon skulle börja ridas och närma sig distansbanorna på riktigt. Men tiden går riktigt snabbt måste jag säga! Märks att man börjar bli gammaaal! :eek: :D

var är din presentation då ;)?

Jag hänger på här! :)

Jag är nu 29 år (va? det lät konstigt), bor i Tived som ligger mittemellan Örebro och Skövde kan man säga.
Började med distans -07, då jag red min första pp. Hade velat prova i hur många år som helst innan men det blev aldrig av.
Nu har fyra av mina hästar startat, varav jag ridit tre.

Den första, som gick pp 35km och CR 40km är Roxanne, som jag haft sen -97. Arabsto född 1993, hon fick föl -09 och ska betäckas om i vår.

Den andra blev Fröja Lysegull, som jag ägt sen nov-07, hon flyttade till mig i mars -08. Fjordsto född 1997. 2008 gick hon tre 50T och 2009 gick hon CR 43km och CR 50km, sen skadade hon sig i hagen..

Tredje som startade men med en annan tjej på ryggen var Sara, haft henne sen -06. Fjordsto född 1998. De gick två st CR 50km. :)

Fjärde är Chantelle, haft sedan -06, arabsto född -02. Gick en CR 50km 2009. Det är främst henne jag tänkt ta ut på banorna i år, sen får vi se om jag hinner med någon mer. :)

Har fyra hästar till också, arabsto född 03, arabsto född 09, fjordsto född 93 och fjordvalack född 08.
Det är fö 09an och 08an på min avatar.

Roxanne
roxanne0910081_57700810.jpg

Fröja Lysegull
fornaboda088_18425494.jpg

Chantelle & Sara
chsarfornaboda0909202_54382881.jpg

Hon e så fin din guling! Men tiden går riktigt snabbt måste jag säga! Märks att man börjar bli gammaaal! :eek: :D

Tack för beröm, det värmer! :bow: Tiden susar verkligen iväg, snart är det ju debut. :eek: Men gammal blir man ju inte, jag är fortfarande 22 år, det är bara hästen som blir äldre. :p :rofl:

var är din presentation då ;)?

Jadu, den är här tror jag bestämt haha! :D

16970_292053102339_576742339_3367433_7991907_n.jpg

Är en kille som bor strax norr om Stockholm. Har aldrig startat distans, men har alltid varit lite fascinerad av det och tänker absolut starta så fort jag skaffar egen häst.
Har varit på g länge nu med hästköp, men av olika anledningar har det aldrig blivit av. Det har varit hästar som inte gått igenom besiktningen mm. Och nu har de varit tvugna att skära ner på jobbet. Så för tillfället är det mest jobbletande som gäller, men när jag väl hittat nytt jobb, då jäklar! :banana:

Just nu är jag medryttare på ett 11-årigt halvblodssto e: Landor S ue: Prinz Gaylord, en hoppdam med andra ord. Dock går hon mest dressyr pga. ägarens intresse.
Tanken är väl att jag ska ha en egen häst innan sommarn iaf. Då blir det förmodligen en hopphäst, men jag håller alla dörrar öppna. :p Men starta lite distans tänker jag göra oavsett vad det blir för någon. :) Hinner jag inte hitta eget kanske jag kan starta ngn pp eller cr på medisen.

PS. Här är en bild på medisen!:

anna-karin-p-latiffa_76475251.jpg

Dock måste jag tillägga att hon ser mycket trevligare ut irl, och hon är nog lite biffigare nu. :) DS.

Senast ändrad:

Jag får väl inte vara sämre jag heller ! ;P

Tjej på (snaaart) 21 år från köping. Halkade in på distansen -99 genom min första foderhäst, Karbata. Ägdes då av Karin Gadde Jennische Efter första tävlingen som jag var med och hinkade åt Karin så fastnade jag!
Jag och Karbata kom dock aldrig till start. Istället gjorde jag min distansdebut med hennes dotter Kopia .
Efter Kopia så hade jag ett halvblod, Madwinnie, som jag gjorde ett par starter på.
Gjorde sedan ett uppehåll med hästeriet under gymnasietiden men är tillbaka nu. Idag så är ja medryttare på en supergo varmblodskille, vi gjorde vår debut tillsammans på Fornaboda förra året med godkänt resultat. Får faktiskt hem samma kille i veckan på foder för vidare träning / tävling inom distansen, och vi siktar på att göra årsdebut på Rönningeritten T50. =)

Såhär ser vi ut tillsammans :
http://www.pixbox.se/pic_show_id30531649.html

Ni får den länken eftersom jag FORTFARANDE inte lärt mig hur man laddar upp bilder här ?!

Cetzyboy här !
Cecilia heter jag och red min första distans för 20 år sedan ;-)
Eftersom jag har haft lånade hästar från början så blev det inte mer än 50 km ritter de första åren,sen fick jag barn 3 stycken och skulle ägna mig åt hoppning!
2009 kom en kompis och frågade om jag kunde rida en CR med henne och efter det är jag fast igen ;-)
red en 8 förra året och satsade på att rida 120 km i år men nu har min dam dragit på sig en gaffelbandssskada i hagen :( så vi får se hur säsongen blir !
Annars arragerar jag Rönningeritten och får grooma min kompis !
//Cetzy

Trevligt :D vart norr om bor du ( jag bor i täby) :)

trevligt :D fin pålle med!

ladda upp bild gör du genom att klicka på symboken som ser ut som en gul tavla med berg och en sol på *skrattar* sen klistar du in webbadressen till bilden och trycker ok :D tadaaaa

men åh ! nej, då fattar jag tyvärr inte hur man gör iaf :confused:

Bor ute i Svinninge, om du vet vart det ligger? :angel:
Mellan Åkersberga, Waxholm och Täby typ. :) Ingrid bor ju också här ute, så du kanske redan vet vad det är för ställa. :d En av mina bästa kompisar bor väl granne med henne ungefär, samma gata bara något nummer mer eller mindre tror jag. :) Själv bor jag väl kanske 2-3 kilometer därifrån i Hästängsudds-delen av Svinninge. Lite passande namn på vägarna sådär, bara en massa hästnamn på allt, d gillar vi! ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka