Presentationstråd

S

SweetWishes

Tänkte att det vore kul om vi som hänger här även presenterar oss för varandra?

Det kanske redan finns en sådan här tråd, men isf får vi en till *skrattar*

Jag hängde här för många år sedan då jag hade mitt varmblod som jag
tränade och tävlade distans med (Ecu Count).

Lite kortfattat om mig då:

dsc01876_69661680.jpg

Jag heter Mariella Angnér och är 25 år.
Bor i Täby - Stockholm och har ridit i ca 15 år.

Har haft häst samt varit medryttare och skötare på x antal
hästar & ponnyer.

Under min gymnasietid gick jag en samhällsvetenskaplig linje med hästskötareexamen. Samtidigt jobbade jag i stall på helgerna.

Sålde hästen när jag flyttade hemifrån då ekonomin inte tillät det, och har därefter inte riktigt haft flyt med ridningen.

Nu har jag tagit igen den på allvar igen och rider just nu ute i
Åkersberga hos Ingrid Boström på hennes underbara arabvalack
Nefer el Fox.

dsc01923_72237283.jpg

dsc01922_72237345.jpg

Givetvis är jag en tävlingsmänniska utav dess like och satsar på
att nå eliten inom distansritt ;) *ler*

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Presentationstråd

Härlig tråd! Här hänger jag på! :D

29885772.jpg

Jag heter då Sandra Svensson och är 20 år.
Jag bor ungefär 3 mil norr om Uddevalla.
Jag har ridit i hela mitt liv, fick min första egna ponny när jag fyllde 3.

Nu har jag en fantastisk Arabkille som heter Dzagato som är 6 år!
21763795.jpg

Vi är båda nya inom distansen och skulle egentligen startat CR förra sommaren, men det blev aldrig av pga skador (jag var skadad, inte han)

Men i år blir det nya tag och vi har siktat in oss på Hökensåsritten som våran första ritt! :banana:

Du känner Mickla va? :p

Ja jag har precis lärt känna henne för någon månad sedan :) en
av mina bästa tjejkompisar är kompis med henne och på den vägen är det.

:) antar du gör det med?

Jag heter Louise Frykell och bor i Vallentuna - norr om Stockholm. Fyller 19år i april i år.
Har ridit i ca 10år, varav ca 5½ på ridskola. Varit medryttare på ett antal hästar, varav tre travisar. Läser nu sadelmakeri på gymnasiet, pga ryggproblem får vi se vad som händer sen. Jobbar på Roslagsbanan.

De flesta skulle sätta stämpeln "alternativ" på mig. Jag gillar inte ordet, men har svårt att beskriva mig på annat sätt.
Intresset för kroppsmod. (piercing, tatuering) är stort och hittills pryds jag av 3 piercings utöver öronen och två tatueringar.

dscn0252_71910861.jpg

justme_70418019.jpg

Köpte egen häst jan. 2008, och debuterade distansritt Billingeritten 2008. Nu har jag och pållan startat t.o.m. CR50km.

Honey är en travardam, 9år i april i år. Lika envis som jag :D

dsc_0054red_74512487.jpg

Jupp, genom musiken och dansen :)

Kanske ska presentera mig också.

Ylva heter jag, 22år boende i Uppsala. Har ridit och hållt på med hästar till och från i 15 år. Aldrig haft egen häst utan ridit på ridskola och sedan varit medryttare i olika omfattning. Intresset för distans började ordentligt för ett år sedan då jag en period var medryttare på en distanshäst. Nu är jag helfrälst trots att jag aldrig provat :p Just nu ligger även hästintresset helt på hyllan ett tag. Ägnar mig just nu mest åt mitt andra stora intresse: katter och kattutställningar. Har en huskatt och en ragdoll som jag ställer ut ibland.

Fotar även en del och tanken är att jag ska ta mig ut på några tävlingar i år och fota lite och lära mig mer om sporten.

Såhär ser jag ut:

Till vardags.
30487451.jpg

På fest.
30487448.jpg

Kul tråd så kanske man känner igen folk på tävling också! ;)

Jag heter då Bonnie och fyller 20 i år. Jag har ridit i hela mitt liv och ägnade min gymnasietid med att rida knasiga halvblod på strömsholm och reta folk med min lilla knasiga arab:P Köpte min häst som dressyrhäst från början men vi kom fram till att tävla dressyr är verkligen skittråkigt, och jag har alltid varit nyfiken på distans så jag anmälde mig och testade och nu är jag för alltid fast i den här underbara sporten :love::love:
30489642.jpg

Hästen är en arabvalack med en hel del egna ideer men otroligt snäll, har tidigare ägnat sig åt fälttävlan, hoppning och dressyr men verkar tycka att distansen är helfestligt :bump:
distanspålle goes dressyrhäst:
29264566.jpg

19973_280712388942_550478942_4649281_5056994_n.jpg

Vad roligt att läsa alla svar och se bilder :D

mer mer mer ;)
:rofl:

Då får väl jag också hänga på...

Sara heter jag, är 23 år gammal och bor i Skåne. Har varit med på några ritter som groom till en kompis och har i år tänkt testa själv upp till T50 km om vi blir godkända på CR. Vanligtvis rider jag western/dressyr och tävlar i western. Jag har haft egen häst sen jag var 10. Har jobbat på seminstation, hos veterinär men nu pluggar jag till sjuksköterska. Stona (Morganhästar) som jag har nu är inköpta 2006 (född 2004) och 2007 (född 1990) och jag har inga planer på att göra mig av med någon av dem.. ;) Det äldre stoet används till avel men rids i skog och mark när tillfälle ges.

Det yngre stoet blir alltså 6 i år, hon är tävlad i western som 3- & 4-åring och fck föl ifjol så vintern har gått åt till att bygga muskler och skaffa kondis.

Här är jag och ett av fölen som kom ifjol (han är såld)
20378_279129916647_653951647_4988440_7502975_n.jpg

På väg till kalas
n653951647_548048_2908.jpg

Kitty 5 veckor efter fölning på riksutställningen i somras
kitty2.jpg

4,5 år gammal
IMG_8161.jpg

4 år
LIA_0112.jpg

Jag heter Louise Frykell och bor i Vallentuna - norr om Stockholm. Fyller 19år i april i år.
Har ridit i ca 10år, varav ca 5½ på ridskola. Varit medryttare på ett antal hästar, varav tre travisar. Läser nu sadelmakeri på gymnasiet, pga ryggproblem får vi se vad som händer sen. Jobbar på Roslagsbanan.
[/IMG]

Är du dotter till Bia på tågledningen på Roslagsbanan?:crazy:

Det är X antal år sedan jag slutade på Roslagsbanan med... arbetade där mellan 1990-2002...Satt ett tag med henne på tågledningen och dej har jag sett som en liten bebis och argt småbarn... he he he.... Både när ni bodde i Angarn och sedan i Vallentuna...:p

Det är X antal år sedan jag slutade på Roslagsbanan med... arbetade där mellan 1990-2002...Satt ett tag med henne på tågledningen och dej har jag sett som en liten bebis och argt småbarn... he he he.... Både när ni bodde i Angarn och sedan i Vallentuna...:p

*mutter mutter* Jo, temperamentet var mindre trevligt back in the days, hehe :p

Kl

Roligt att se så många unga tjejer som startar upp distans. Lycka till. Själv la jag av med distansen för flera år sedan, men tittar in här då och då. Så ingen presentation, mer än att jag kunde vara er mor, och är det med till barn i er ålder. Tyvärr blev ingen av mina barn hästintresserade.

Hälsning Maja

*KL*

Jag heter Madelene är 32år och har varit i distanssvängen ett par år bara. Först som groom i "Team Lönnroos" (där jag kallas 'slaven') :rofl: och debuterade med min donna på Lovisedalsritten -09. Efter ett skadedrabbat år så blev det bara den tävlingen med min pålle men kompisen 'tvingade' mig att ta en tävling på hennes pålla :love: så jag skulle få något roligt under sommaren :)

Min pålla heter Etmoria f;04 e; Arpakshad u; Etiopia

Bilden är från Lovisedalsritten -09

98442_1240135637.jpg

Inför hoppning...

79507_1238954117.jpg

Här är jag och lånepållen Catanya på Rimboritten -09

29242_1248809484.jpg

Filmer...

http://www.youtube.com/watch?v=U7Q6zG7FQkA

http://www.youtube.com/watch?v=Jf5UFD6IJDg

Senast ändrad av en moderator:

Hah, det var du som startade med oss i CR50 på Rimbo :idea: Har filosoferat över vem katten det var, nu lossnade det :D :angel:

*Tihi*

Vicket kaos det kan bli i huvudet med 'fel' ryttare på 'fel' häst... :rofl:

Jag har ett svagt minne av att jag presenterat mig i en tidigare tråd, men det är klart jag kan presentera mig igen! :laugh:

Har varit distansrittsintresserad sedan 2001 och tränat med mål att starta med fem olika hästar. :p Det närmaste jag kommit hittills var när min medryttarhäst fick lymfangit en vecka innan Rönningeritten... Sedan har jag varit lite ambulerande hinknisse också, med placering i Lag-SM som främsta merit. ;)

Sedan 2008 har jag en egen häst, Ariel, som ända från jag fick henne som åring har matchats mot en distansstart. Hon är nu tre år och vi håller på med insittningen. Det stora målet är några starter på åtta mil så vi får den åtråvärda prestationsmedaljen i guld. :D

Ariel och jag i januari:
30179960.jpg

En uppställd Ariel:
30144498.jpg

I tävlingsmunderingen:
28914684.jpg

Hon e så fin din guling! :P Kommer ihåg när du precis fick henne och började lägga upp bilder, då satt jag där och suckade och kände mig deppig för att d va såååååååååååå lång tid innan hon skulle börja ridas och närma sig distansbanorna på riktigt. Men tiden går riktigt snabbt måste jag säga! Märks att man börjar bli gammaaal! :eek: :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka