Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är en otroligt charmig katt (för det mestaBlir verkligen förälskad i det lilla livet![]()
En annan gång då hoppas jagAsch då, orkar inte fixa
Glömde det som nästan är roligast av allt - hon blir så otroligt kränkt när man nyser. Alltså obeskrivligt kränkt. På nivån att hon slutar med vad hon än håller på med för att springa fram och skrika på en.![]()
![]()
Jag var jourhem åt en katt som blev livrädd och sprang och gömde sig varje gång jag nös (mina nysningar låter eventuellt lite som katt-fräsningar), tills jag en gång blev stormförkyld och nös minst fem gånger i minuten en vecka i sträck, då blev hon härdad och slutade bry sigDet gjorde mitt ex ena katt också. Nös man någonstans i hennes närhet vände hon sig om och började snattra (sådär som de kan göra mot fåglar).
Läste en studie att snattret kom av att de "åt" fågeln mentalt på något sätt, minns inte exakt formuleringen.
Men innebär det att katten ville äta upp mig?![]()
Hos mig bor två kattpojkar från en kattorganisation. De hade haft det svårt där de bott tidigare, den ena var superskygg och tog ett par veckor innan vi ens såg till honom. Under den tiden låg han gömd i källaren på nätterna o var bara framme och åt och drack när vi sov. Den andra hanterade "det nya" genom att vara jättekelig och vakta på oss människor. Nu två år senare är de keliga och goa båda två, men ibland när de kommer i kontakt med något som tar fram minnena från dåtiden i misärhemmet så blir de rädda igen. Tror det kommer ta flera år innan de "helt gått vidare". Men de är världens snällaste och lojalaste och går från klarhet till klarhet varje dag! Två små skyggisar som blivit tryggisar![]()
![]()
Han är så lik en svart panter och jag älskar svarta pantrar.Jag har två huskatter - Svante och Olof, som jag adopterade från en organisation för hemlösa katter för ett år sedan. De är bägge nu 1,5 år gamla och fantastiskt fina katterDe var rädda, hungriga och försiktiga när de kom, men har visat sig ha väldigt fina lynnen på alla sätt och utvecklades snabbt till trygga och personliga små individer
Innan dess hade jag en underbar Maine Coon mix hane och en väldigt speciell älskad huskatt hona som levde hos mig i 18, resp 14 år
Bilder på Svante och Olof![]()
Glömde det som nästan är roligast av allt - hon blir så otroligt kränkt när man nyser. Alltså obeskrivligt kränkt. På nivån att hon slutar med vad hon än håller på med för att springa fram och skrika på en.![]()
![]()
Det gjorde mitt ex ena katt också. Nös man någonstans i hennes närhet vände hon sig om och började snattra (sådär som de kan göra mot fåglar).
Läste en studie att snattret kom av att de "åt" fågeln mentalt på något sätt, minns inte exakt formuleringen.
Men innebär det att katten ville äta upp mig?![]()
När jag var förkyld ett tag så gillade inte Alice när jag hostade i badrummet, antagligen lät det extra högt där inne. Efteråt så upptäckte jag att Alice skyndade ut ur badrummet när jag drog efter ett djupt andetag, som inför en gäspning eller nysning. Fattade då att hon hade lärt sig det efter min hostaJag var jourhem åt en katt som blev livrädd och sprang och gömde sig varje gång jag nös (mina nysningar låter eventuellt lite som katt-fräsningar), tills jag en gång blev stormförkyld och nös minst fem gånger i minuten en vecka i sträck, då blev hon härdad och slutade bry sig![]()
Visst är de!Så fina
Önskar så att ännu mer människor än redan tar sig katter från organisationer . Det finns så stora behov
Mina skyggisar tog så oerhört mycket stöd av varandra för trygghet första tiden . Det är så härligt att se dem nu - de väljer ofta att sova på helt olika ställen /göra olika saker . Samtidigt som de leker mycket och har stort utbyte av varandra![]()
Tack! ❤ Jag är väl något partisk men jag är böjd att hålla medSå himla himla vacker hon är @Smulis![]()
Vilken underbar!Molle.
4 år gammal. Lite blyg och rädd för främlingar, ibland även för oss (men ligger på min mage och spinner just nu, har aldrig hänt förr!). Snäll och lugn. Spinner högst av alla. Lite hjulbent fram, jättegulligt. Köpt från katthem då han var 12 veckor.