Alice, lila-/beige sköldpadde Ragdoll på sex år
Älskar: Bara matte duger
Drömmen: Bo med bara matte, med trädgård långt ifrån främlingar och utan hundjäkeln
Hon är inte särskilt social med andra människor (eller andra djur för den delen)
Mattes katt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 39080
Alice, lila-/beige sköldpadde Ragdoll på sex år
Älskar: Bara matte duger
Drömmen: Bo med bara matte, med trädgård långt ifrån främlingar och utan hundjäkeln
Hon är inte särskilt social med andra människor (eller andra djur för den delen)I somras var det första gången som svägerskan (som Alice träffat sen kattunge) kunde gå fram och klappa henne medan hon låg kvar
Mattes katt![]()
Låter som en typisk honkattMinstingen Disa, S*Dusty Coon's Harissa, blir fem i december. Kan vara en riktig liten satmara men är även den mest omhändertagande katt jag träffat. Kör stenhårt på tough love. Har en oklar förkärlek till att slicka sin matte i ögat. Tub-sprättar och kaninpäls är i topp men allra allra bäst är torrfoder.
Visa bifogad fil 39098
Visst är detta (vansinnigt söta) kullen Chloe är från?S*Lisuanto's Chloe by Palace&Main's "Chloe"
Blåspotted vit (även hon har tappat bort prickarna) brittiskt korthår och ur Mallas andra kull. 4 år.
Skulle bli min utställningskatt, men hon gillade det inte och behandlas med icke tillåten medicin för sin astma. Blyg, timid och bara supetsöt med ett väldigt bekymrat uttryck.
Visa bifogad fil 39103
Visst är detta (vansinnigt söta) kullen Chloe är från?Hon syns t.o.m i filmen tror jag?
(Säg till om du vill att jag tar bort videon, den går endast att se via länken.)
Glömde det som nästan är roligast av allt - hon blir så otroligt kränkt när man nyser. Alltså obeskrivligt kränkt. På nivån att hon slutar med vad hon än håller på med för att springa fram och skrika på en.Låter som en typisk honkatt
Jag har lovat mig själv att skaffa en hane någon gång bara för att få känna på lite mera frikostlig kärlek![]()
Glömde det som nästan är roligast av allt - hon blir så otroligt kränkt när man nyser. Alltså obeskrivligt kränkt. På nivån att hon slutar med vad hon än håller på med för att springa fram och skrika på en.![]()
![]()
Blir verkligen förälskad i det lilla livetHos mig bor Molle 15 eller 16 år gammal, en katt som hamnat på katthem via länsstyrelsen, sen i ett hem där det inte fungerade, tillbaka till katthemmet för att slutligen hamna hos mig och min sambo (och min hund). Jag var volontär på katthemmet där han satt och när vår förra katt dog så hade vi väl egentligen tänkt att vi skulle ha två kattungar. Sambon fastnade inte riktigt för någon av ”mina” katter så tänkte att han iaf kunde hälsa på Molle eftersom det var synd om honom (Molle alltså) och ja, dagen efter flyttade Molle in. Det är sambons katt och dom två älskar verkligen varandra
Molle är otroligt sällskaplig och det bästa som finns är när sambon är hemma och hänger i soffan så Molle kan ligga över hela bröstkorgen och sova. Utöver det är han besatt av nytvättat hår och håller mig vaken vissa nätter bara för att han ska slicka och dra i håretHan är dryg mot kattvakter, älskar att sova på köksbordet med magen i vädret, ska alltid vara med framför datorn och är sämst på att fånga möss (han tittar bara på dom när du springer framför tassarna på honom). Kort sagt en otroligt snäll och livsnjutande gammal gubbe som inte gör så många knop men som generellt verkar väldigt tillfreds med tillvaron.
Visa bifogad fil 39030
(Och bonusbild på magen i vädret)
![]()