Royal_724

Trådstartare
Min kusin har fått en liten son, hon är den första som fått barn av oss kusiner!
Han är nu ca 1 månad och jag ska åka och hälsa på för första gången nu till helgen. Vill gärna ha en liten present med mig, men vad ska man köpa?
Kläder har hon fått massor av så det är inget intressant.
Någon med några bra förslag?

Sv: Present?

När jag fick min som så fick jag en bok som heter BARNKAMMAR BOKEN. Den finns i flera olika tappningar, den jag fick (den silvriga) innehåller massor av gammla hedliga sånger tex: jag vill ha blommig falukorv,snickerboa, mors lilla olle. Dessutom så får man med en bra CD med ca 17 av sångerna. Det var nog den jag upskattade mest, eftersom jag inte själv sjunger så vackert... ;)
Lycka till.

Precis som Parant skriver så är den boken kanon. Vi fick också den och för en som inte kan barnvisor är det toppen.

Du kan även köpa prasselbok eller figurer som man kan hänga på barnvagnen (ta helst en med flera olika färger, det är roligare för barnet). Eller en fräck napphållare :p säger jag som har fått dille på dem :angel:

Jag är nyvaken så det är vad jag kan komma på innan hjärnkontoret fått i sig kaffe :D

Jag har också sett den boken men var för snål för att köpa den till mej själv, den kostade typ 300 spänn, så jag hade själv blivit skitglad för den! Även om man kan sjunga så har man ju glömt texten till alla barnvisor! Annars kan man aldrig få nog av gosiga filtar!

Jag älskar mina bebisfiltar, speciellt gallerfiltarna :love: Inte fleecefiltar dock, även om de känns mysiga, utan de i bomull som andas bra :) Kan man aldrig få för många av!

Jag har fått tre handsydda (eller ja hemmasydda) lapptäcken modell 80x120 ungefär. Passar perfekt i vagnen och som lektäcke när han var mindre. De är jag jätteglad för och de blir inte heller för varma.

När sambons bror fick barn för 1 månad sedan köpte vi en fotoram från Guldfynd som dokumenterar barnets första år. Man ska sätta in foton. Ungefär så här ser den ut. Fast den vi köpte var bra mycket snyggare. Men tänkte mest visa dig designen.

dowatermark.php

Finns mer presenttips här
http://www.dacaposilver.se

Finns skitsöta fotoramar för just bebiskort.
Kanske vore något.

Eller köp något till din kusin.
Alla köper grejer till bebisen, kan vara mycket uppskattat att få
något till sig själv

Ja, sökte på doppresent innan. Och såg att BARNKAMMAR BOKEN verkar vara väldigt populär så hade tänkt ge den i doppresent!

Filtar tyckte jag oxå var en skitbra idé kan man aldrig få för många av har några sagt! Men min mamma tyckte oxå det var en bra idé! Så det var hon och köpte igår. :devil:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 142
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 920
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar