Present till nyblivna föräldrar plus bebis

Alandia

Trådstartare
Vill gärna ge ett par i min närhet någon form av present nu när de nu har blivit föräldrar, men har idétorka! Vad vill en ha, vad är praktiskt, eller rent av opraktiskt men ändå uppskattat?
När jag själv fick barn uppskattade jag, förutom alla kläder, en hemmagjord vetekudde, hudprodukter till mig själv, en finare filt i ull och leksaker för framtiden. Men det här var ju länge sedan, vad uppskattas idag? Alla tips uppskattas!

Tycker att en filt är en mysig present som jag uppskattade. Nappar och någon fin napphållare kanske? En kompis köpte en stor godispåse till oss, vi kollade mycket på serier i soffan den första tiden när bebis bara ammade och sov så det var en perfekt present.

Jag köpte nyligen en ekologisk gosedjurskanin till min väns bebis, svårt att komma iväg och köpa nåt så beställde på nätet. Kunde inte köpa så stort eller tungt då jag var tvungen att skicka det till henne :)

Själv minns jag inte att jag fick så mycket, kläder mest tror jag... min bebis använde inte napp tex så det hade varit bortkastat. En filt hade jag nog också uppskattat!

Lite finare filtar, eller gosedjur brukar jag ge bort till nyfödd.
Min nioåring har fortfarande kvar sin älskade gosedjurskatt hon fick vid födseln, men alla kläder vi fick användes så kort tid att jag inte kommer ihåg alls hur de såg ut.

Som nybliven förälder med barn som aldrig sov så uppskattade jag matlådor VÄLDIGT Mycket 😄

Tycker att vi fick kläder i 62,68 i överflöd. Så kläder är bättre att köpa i 74/80 tycker jag. Annars fick vi hakklappar från Buddy and hope som vi gillat massor och använt varje dag. Barnservicen har också använts mycket och sånt som inte alla köper. Gosedjur är nog det som använts allra minst. Hellre leksaker för framtiden, typ dragdjur eller klosslåda från brio ❤️

Vill gärna ge ett par i min närhet någon form av present nu när de nu har blivit föräldrar, men har idétorka! Vad vill en ha, vad är praktiskt, eller rent av opraktiskt men ändå uppskattat?
När jag själv fick barn uppskattade jag, förutom alla kläder, en hemmagjord vetekudde, hudprodukter till mig själv, en finare filt i ull och leksaker för framtiden. Men det här var ju länge sedan, vad uppskattas idag? Alla tips uppskattas!
En kompis till oss är gravid med sitt första barn och vi har köpt muslinfiltar (det kan man ju inte ha för många av och perfekt att ha liggandes lite överallt om man har en kräkbäbis), en liten skallra och en bok (En mammas överlevandshandbok).
Tycker absolut att en lite lyxigare filt (en klippan-filt kanske om man vill lägga dom pengarna), snuttefilt eller gulligt set med kläder är bra presenter :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Småbarn Hej! Mina vänner fick nyss barn och jag skulle vilja ha tips på present till dem. De (särskilt hon, som är min närmsta vän av dem) är...
2
Svar
26
· Visningar
14 032
Gravid - 1år En nära vän till mig fick en liten dotter natten till igår och jag insåg att det är kanske lämpligt att köpa någon form av present? Vill...
Svar
18
· Visningar
4 462
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama