Preparera selar för museum

S

Svanhild

Jo, såhär ligger det till:

Jag är med i en studiecirkel, en förening som håller på för fullt med pjojektet starta ett vagnsmuseum:)

MEN nu har jag tagit på mig selarna...

Jag funderar på vad har ni för ideer om hur man bäst preparerar en sele för utställning? Att göra i ordning för att köra är ju tvätta rent o smörja... funderar på att göra likadant men så funderade nån i gruppen på o lacka eller linolja o terpentin för att få dem snygga att se på. Nån som har nån tanke hur vi ska göra bäst?

Sv: Preparera selar för museum

Är det inte tråkigt att "förstöra" dem med något som gör dem extra fina att se på? Personligen skulle jag välja att rengöra dem och smörja ordentligt med jämna mellanrum vid behov...

Kul med ett museum hur som helst :D

Förstöra o förstöra... de är ju redan gamla o ganska trasiga så det gäller att få dem så fina som möjligt trots det...

Funderat lite mer i natt... vad tror ni om skokräm? Det blir ju blankt o fint o är till för läder...

Ne jag menade ju inte riktigt att ni förstörde dem, hittade inget bättre ord. Det är ju en viss charm i att de är slitna och faktiskt använda. Fast som allting annat om det bara ska användas till utställning så kan det ju prepareras med vad som helst för att tilltala ögat...

Liknande trådar

Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka