Premiering eller stambokföring?

H

Helan

Vad är det för skillnad på premiering av sto med föl och stambokföring? (läser i en kalender över kommande utställningar)
Försöker lista ut var jag ska ta vägen med mitt halvblodssto och hennes nya föl i sommar för att få med henne i stamboken. Hon är ej visad tidigare.

Sv: Premiering eller stambokföring?

Du kan åka på vilken som för stoets skull.
Skilladen är att om du åker på fölvisningen/stamboksföringen så anmäler du ditt sto med alla uppgifter och sen får du faktura och stamboksnummer hemskickat direkt av ASVH.

visar du på premiering så måste dels domaren vara en av ASVH godkänd domare samt att du får själv skicka in alla papper på stamboksföringen.

Vill du visa fölet och kunna delta i tex Riksföl så är det ASVHs visning du ska vända dig till.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska...
2
Svar
27
· Visningar
1 736
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka