Premie 09?

Sv: Premie 09?

Börjar inte dom gå direkt? Eller har jag fel?:confused:

KL

Shit nu blir jag nervös.. om 2 månader och 5 dagar kan jag köra premie med min pålla.. Vi är verkligen inte redo för det ännu..

Hur går det för er andra? Nån som börjat köra tider ännu?

Inte ännu, snabbjobben får stå tillbaka för kondition och att hästen ska känna sig säker. Vår kille "Lillen" är i och för sig född rätt sent

KL

Shit nu blir jag nervös.. om 2 månader och 5 dagar kan jag köra premie med min pålla.. Vi är verkligen inte redo för det ännu..

Bara för att man får köra premien om två månader betyder inte att du ska/bör eller måste.

Vid den här tiden på året brukar jag aldrig köra några tider med ettåringarna - som de ju fortfarande är. De har bara fått öva tempo någon rush då och då under varje tur, men ägnar sig enbart åt konditionsträning i överigt. Får de bara öva på att sträcka ut någon gång ibland så brukar inte premietiderna vara något problem, speciellt inte för kallblod som jag har för mig att du har. Jag brukar köra första "jobbet" (handlar mest om att lära sig banan) någon gång i slutet av februari, sen brukar i alla fall mina kallblod vara klara för premie inom en-två månader beroende på hur de ligger till konditionsmässigt. Det innebär iofs inte alltid att premien körs då, de ska kunna göra det på ett snyggt och trevligt sätt också, så det kan innebära några månader till. Men regelrätt tempoträning, det påbörjas inte förrän framåt sommaren, och då i begränsad skara.

Jag menade såklart inte att jag ska köra premie då :grin:
Utan att man KAN göra det då och de faktum att månaderna fram tills sista oktober går jääkligt fort.

Min vilar just nu i väntan på vet. misstänker något problem med munnen, möjligtvis vargtänder.

Japp jag har ett kallblod. Hon är inkörd på banan så banvanan är redan klar.. Jätte skönt. Har tänkt börja åka in till banan och bara lalla runt så fort A2 epidemin är avblåst. Jag är egentligen inte orolig, bara jag får ordning på hennes munn så är de ju bara att fortsätta att bygga upp kondisen. Hon är helst problemfri att köra annars.

Men nog hoppas jag på att kunna köra premie så tidigt som möjligt så man slipper känna sig stressad i augusti-september.

KL

Äsch, det är väl ingen brådska?
Jo här går fin fint. Än håller damen ;-)
SKa börja träna på banan i mars har jag planerat. Drömde inatt att det gick bra alla fall. Men de vet i racksingen hur det kommer att gå på riktigt. Ska försöka ragga upp nån annan med en ettåring (tvååring) som jag kan träna med! Hon går ju bara själv här hemma.

"Sparra" kallas det när två boxare tränar mot varandra..

Men vad jag menade var att pappa följer med på snöskotern när jag kör. Gnista tycker det är jättekul :) Vägrar låta skotern försvinna mer än ett par meter i från sig.

vi har varken skoter eller fyrhjuling o ingen som kan rida ut tillsammans med mig på min andra häst. Så de blir till att leta folk i trakten. Leta eller leta, folk finns de nog, men jag känner ingen.

Vi fick en älg framför oss en gång:laugh: och de tyckte Mirre va jätte kul att springa efter,även om det avtog när den försvann;)

Liknande trådar

Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 140
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka