Preg. graviditetstest?

Koltinna

Trådstartare
Hur ska det se ut i rutan där resultatet ska komma?
Ska det bli ett knappt synbart streck även om det inte är positivt?

Sv: Preg. graviditetstest?

Det beror ju på vilket test du tagit.
Det test jag använde ( apoliva ) har bara ett streck i resultatrutan och det betyder gravid, är man inte gravid så är rutan tom.

jag tog preg test, och fick fram ett streck som var svagare än det sndra, och visst var jag gravid...

Preg blir det väl 2 streck bara? Ett streck för kontroll att testet fungerat sen ett streck om man är gravid. Finns det 2 streck, hur svagt de ena än är, så är testet positivt.

Ett gravtest kan visa icke gravid fast man är gravid, för alla test reagerar på olika höga halter hormoner, och har man inte kommit upp i den mängden så visar testet negativt.
Så fort man är uppe i den halt att testet reagerar blir det ett streck, och det är omöjligt att ha hcg-hormon i kroppen utan att vara gravid.

Mitt första streck var väldigt otydligt ..

Har du kollat med BM om det kan vara din senaste grav som spökar med testerna eller?

Jag tänkte att jag skulle ringa och fråga henne på måndag!
Jag skäms bara något så otroligt att jag var så oansvarig och hade sex utan kondom - fast jag trodde att man inte kunde bli gravid!

Jag testade på BIM -6 och jäklars vilket svagt streck det var. Men någon vecka senare var det starkare än kontrollstrecket! ;)

Trist om du blivit gravid och du inte vill det... Skitjobbig situation. Kan du inte säga till bm att kondomen sprack då, så blir det inte lika pinsamt?

Jag tänkte att jag skulle ringa och fråga henne på måndag!
Jag skäms bara något så otroligt att jag var så oansvarig och hade sex utan kondom - fast jag trodde att man inte kunde bli gravid!

Man brukar ju säga att ett test inte kan visa positivt om man inte är gravid.
Men man kan få ett negativt test även om man är gravid.

Hittade detta och hcg-nivåer efter förlossningen:

(hcg är hormonet som gravtest mäter)

Förväntade värden
Friska män och friska icke-gravida kvinnor har inte hCG-nivåer som
upptäcks med Analyz hCG Graviditetstest. För gravida kvinnor kan
hCG-nivåer på 100 mIU/ml (ref. 4) uppnås på första dagen av en
utebliven menstruationsperiod. hCG-nivåerna når sin topp ungefär
åtta till tio veckor efter den sista menstruationsperioden för att sedan
minska till lägre nivåer under resten av graviditeten. Efter förlossningen
minskar hCG-nivåerna snabbt och återgår vanligtvis till det normala
inom några dagar efter födseln.

http://www.anl.se/img/pdf_filer/analyz_insert_strip_101040-25.pdf

ja, det verkar inte bättre... :crazy:

mitt streck var åxå jättesvagt, knappt synbart, men visst var det positivt.

usch, vilken jobbig situation! ring till BM direkt på måndag, så du kan få den hjälp du behöver snabbt.
å oavsett vad du beslutar, så skickar ja en styrkekram till dig!!!!

Nej jag känner att det är alldeles för tidigt för ett barn till. Vi hade bestämt oss redan innan Enya kom att vi skulle vänta med ett syskon tills hon var iallafall 2-3 år. Jag känner mig skyldig henne att ge henne den tiden själv.

Nej jag känner att det är alldeles för tidigt för ett barn till. Vi hade bestämt oss redan innan Enya kom att vi skulle vänta med ett syskon tills hon var iallafall 2-3 år. Jag känner mig skyldig henne att ge henne den tiden själv.

Så tänker vi också, att vänta åtminstone 2-3 år på ett syskon till Ella kände jag direkt då Ella hade anlänt..

Jag känner att jag personligen inte skulle orka med två små "bärbarn", samt att jag vill kunna ge Ella egentid osv..

Ring du och prata med din BM. Som någon annan skrev, säg att ni använde kondom men att den måste ha gått sönder om du tycker att det känns jobbigt .

Kram

/C

Senast ändrad:

jag tycker inte alls att ni ska behöva ljuga.
och det finns ingen som har rätt att döma er för att ni inte använt kondom! ni trodde ju att det skulle gå bra ändå, det är ju inte som att ni medvetet skitit i kondom och varit medveten om riskerna....

tror jag knappade på fel nu?

Haha japp, men man förstår ju ändå vem du eg skulle svara :)

Nej visst i en perfekt värld blir man inte dömd ( inte för att jag nu tror jag koltinnas BM skulle dömma henne ) men Koltinna skrev tidigare att hon tyckte att det var jobbigt att ta upp detta och då kan man väl kanske lägga till en vit lögn om så är.

:)

ja håller med idg i det, men blir så otroligt lessen att TS känner som hon gör i en redan utsatt situation. om det är någon man borde kunna prata öppet med om detta så är det ju BM!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 168
Senast: Jahopp
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 070
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar