• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mariavanamnet
  • Startdatum Startdatum
M

mariavanamnet

Hej! Satt och tänkte på olika raskombinationer:) Och kom och tänka på arab-pre, borde inte detta bli en väldigt fin dressyrhäst?
Vilka kombinationer tycker ni är fina, och känner någon /har nån bild på en arabpre?? :D
mvh Maria

Sv: Pre-arab

Just denna korsning är faktiskt en egen ras Hispano-Arab precis som tex angloarab. Om du söker här på Buke eller googlar så kan su se många bilder och läsa om rasen! Vanligtvis en mycket lyckad korsning och en trevlig ras!

Här har du en sådan korsning.

Mamma arab och pappa PRE.

Hon är ett år och nio månader gammal.

Haha :D Va rolit! Att det va en ras hade jag ingen aning om! ;) Söta verkar de också :)

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Hajfisk
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 759
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka