Håller med dig, kontigt med sjukdom. om det vore koccidos eller kaningulsoten borde rimligen den tredje insjuknat också.Jag vet faktiskt inte varför de dog. Barnet sa att de fick någon sjukdom men det låter ju konstigt tycker jag; den tredje är ju frisk flera mån senare.
Jag har skaplig koll på Jordbruksverkets regler och djurhållningen i fråga lever inte i närheten upp till dem tyvärr. Dock vill jag ju inte börja med att hänvisa till lagen i festa skedet, jag hoppas ju att de ska ta emot hjälp och skärpa sig bara genom att jag pratar lite vänligt med dem.
Tack !
Finns en lurig parasit de kan dö av men två stycken som (plötsligt?) dör av dem samtidigt verkar ju lurigt.
Tror mer på stress i så fall. Allt om de gett dem helt fel mat så magarna ballat ur helt, tyvärr kan det gå rätt fort med kaniner om man avvaktar i tron att det löser sig.
Ja, det låter ju som en bra plan att försöka prata ödmjukt med dem trots att man är förfärad över djurhållningen.
Jag visste inte hur stor koll du hade på vad som är "okej" för kaniner.
Fler borde läsa på jordbruksverkets hemsida (åtminstone) om lägstakrav så jag tipsar gärna om den för de som kanske vill veta mer i om detj