Praoa hos NH-expert?

Hollister

Trådstartare
Jag har blivit väldigt intresserad av att lära mig mer frihetsdressyr och natural horsemanship :) Nästa år ska jag praoa och det skulle ju vara jätte roligt och lärorikt att göra det hos någon svinduktig person! För det finns vell iaf ett par här i sverige? :p
Vet någon om det skulle kunna funka på något sätt eller kanske t.o.m har gjort det? Skulle bli sååå glad! :D
Spelar ingen roll vart i vårat avlånga land det ligger ;)

Kan ju också passa på att fråga om det finns några bra böcker om natural horsemanship? Så ja kan lära mig lite hemifrån oxå :)

Tack :D

Sv: Praoa hos NH-expert?

Dansa med hästar är en jättebra bok.
och har jag inte fel så på gården Hellekis Säteri kan man praktisera inom det området. Men jag vet inte om det finns så många mer ställen , Beror på vad du vill lära dig riktigt och så men googla på stället ^^

Har själv försökt att få prao plats hos någon duktig NH-tränare men har bara får nej:(

Men därimot har jag fåt plats hos en jätte duktig hästmassör:D

Jag skulle höra med de på www.dalpraktiken.se har för mig att de haft någon praotjej hos sig..
De är iaf svinduktiga, hela familjen :bow:

Skicka ett mail och hälsa att Skuggi på Bukefalos tipsade om dem, så kanske de är extra snälla :idea:

I allmänhet kan jag tänka att det är svårt för någon NH-tränare att ta emot prao eftersom de i många fall har vanliga jobb också, och inte far runt till hästar hela dagarna.

Överlag så är det ju rätt svårt att få prao-platser hos tränare det är ju lite som att få gratislektioner anser jag. Men jag vet om nån där man antingen kan komma som veckoelev och så har hon haft någon prao också.

Liknande trådar

Träning Var på NH-kurs i söndags eftersom klubben anordnar kurser i säker hästhantering under våren. Jag har alltid varit nyfiken på NH och...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 655
Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 748
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV