prao hos hoppstall?

alexvb

Trådstartare
Hej,

En hollands tjej kontaktade mig på en hollandsk forum för att fråga om jag känner till/kan rekommandera en stall/företag med hopphästar, som kan erbjuda en praoplats till en hollandsk tjej.
Helst i södra sverige.
Nu känner jag inte till någon hoppstall mm, för jag är ingen tävlingsryttare, men strular bara omkring i skogen, men kanske finns det människor på forummet som kan berätta mig (eller henne) hur hon kan få en bra prao plats hos hopphästar.

(det går även bra att skicka en pm)

tack

Sv: prao hos hoppstall?

Alltså... vill hon ha prao/praktik eftersom hon går i skolan?
Det finns ju lite regler om ålder och uppgifter, men annars är det bara att söka. Hon kanske kan prata med typ Plönninge om vilka ryttare/stall de skickar praktikanter till?

hon har pluggad hästverksamhet och management och vill gärna få praktikerfarenhet med en prao job inom sverige för 3 till 12 månader.
Hon är 20 år.

Vem är Plönninge?:o

Plönninge är ett häst/ridgymnasium utanför Halmstad. Om du googlar det så hittar du kontaktuppgifter!

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 007
C
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att jag står i grubbel o grubbel och måste helt enkelt lätta på mitt hjärta och få höra hur ni tycker o tänker :)...
Svar
3
· Visningar
1 474
Senast: Raderad medlem 94602
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 857
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar