Sv: Praktik

Jag praktiserar där genom skolan, så jo jag räknas som praktikant.

Ännu desto mindre anledning till att Du INTE ska ha någon ekonomisk ersättning. Är Din skola inte HYN-ansluten kanman ju undra??? De flesta naturbruksgymnasium är HYn-anslutna!

Får man ersättning i form av pengar räknas man som anställd, ALDRIG som praktikant, oavsett den ekonomiska ersättningens storlek. Detta är ett svartjobb och kan anmälas till RSV för skattebrott.
Jag hade som studerande dragit öronen åt mig direkt!

Men visst, accepterar Du att arbeta svart (för praktikant är Du INTE!) för 1500:- så....visst, då undergräver Du enbart de fördomar som redan finns i hästbranschen och ger OK till alla arbetsgivare som inte vill betala avtalsenlig lön...:eek::eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 463
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄