Praktik på galoppstall

F

froggy

Någon som kan berätta om sin första praktik på ett galoppstall?
Var du den ända som praktiserade? Fanns någon i din ålder du kunde prata med? Vad fick du göra? Vart var du? Hade du en proffstränare eller amatör? Fick du rida? Tävlade du någon gång? Hur länge praktiserade du? Vad fick du med, då menar jag som boende,mat,osv!?

Tacksam för alla svar! :D

Sv: Praktik på galoppstall

Jag och en kompis praktiserade på ett galoppstall förra året. Om det fanns någon i min ålder? Japp min kompis :d och en amatörryttare som var något år äldre än mig. Det vi fick göra var att ta hand om sysslor såsom att mocka, ta ut och in hästar, pyssla med dem, fixa maten, mocka stallplan, vi fick även rida två ggr i en paddock det var verkligen roligt men fy så jobbigt, är man inte vältränad så :d. Jag praoade på Belldale Racing School som håller till ute på Angarn utanför Täby typ. Jag har för mig att det var en amatörtränare men kommer inte ihåg riktigt. Rida fick vi två ggr, men tävla nejnej, det får man inte om man inte liksom redan är inne i sporten elelr vad man ska säga. Jag praktiserade i fem dagar. Fick med, ja man fick lära sig en hel del om sporten det var intressant, sen så bodde ju jag och min kompis på ett vandrarhem (ca:3 km därifrån) och köpte typ mat själva och så. Jag tyckte det var en intressant och lärorik vecka, den bästa praktiken jag varit på :) sen har jag bestämt mig för att söka till galopputbildningen på Plönninge och tog mig in preliminärt, gillar verkligen sporten.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka