Hejsan! Jag och min syster har en nordsvensk på ca 22 år. Vi köpte honom för ca 4 år sedan. Han bakgrund vet vi inte alls mycket om men han hade inte ett så lätt liv. För ca några månader sedan fick han foderstrupsförstoppning och veterinären fick komma ut. Det har bara blivit värre och värre, alltså anfallen. För några veckor sedan åkte vi till Ale Djurklinik och dem kollade honom i halsen och ända ner till magsäcken, halsen såg jättefin ut och allt annat, han hade magsår så vi fick medicin som han nu har fått i ca 4 veckors tid. Dem tog blodprov på honom och sedan kunde dem diagnosera att han hade PPID (chusings). Efter medicinen för magsår så har han fortsatt att få anfall, han drar bak huvudet och skriker.. Vi trodde att det berodde på maten men han fick ett anfall för kanske 1 vecka sedan och då hade han inte ätit på en halvtimme.. Han äter ur hönät som hänger nästan på golvet. Veterinären kan inte svara på vad det är! Han får nu tabletter för sjukdomen. Om inte detta kan hjälpa honom så är vi rädda att vi måste ta bort honom. Vi tror att det kan ha ett samband med hans sjukdom, jag undrar om någon har varit med om något liknande eller kanske till och med samma symptomer??
Vill bara tilläga att dem på Ale ringde en speciallist i skara och han visste inte riktigt heller. Han har inga förslappningar i halsen heller.
Vill bara tilläga att dem på Ale ringde en speciallist i skara och han visste inte riktigt heller. Han har inga förslappningar i halsen heller.