Positiva tråden del 2

Två väldigt positiva saker har hänt mig idag:

1) Fick besked om att jag kommer att få ut ca 20% mer i lön det kommande halvåret eftersom jag tagit på mig en hel del nya arbetsuppgifter efter att en kollega slutade för några veckor sedan.

2) Detta i sin tur ledde till att jag gjorde slag i saken och började undersöka möjligheterna för lektionsridning här i mitt område, något jag varit väldigt sugen på länge men inte känt att jag haft råd med. Jag ringde upp ett ställe som jag hört mycket bra om och räknade inte med att få svar eftersom jag läst att de är svåra att få tag i, men en trevlig kvinna svarade efter bara ett par signaler och sa att de har plats i en grupp för erfarna ryttare redan imorgon kväll! Fy vad spännande det ska bli 🤩

Det är mycket som har varit positivt idag!
  • Jag orkade gå 6000 steg (med många pauser men ändå)
  • Mamma hjälpte mig så jag kunde gå ner i sjön och bada fötterna
  • Såg mycket abborre och gös i vattnet
  • Jättegulliga små ankungar :love:
  • Två fina storlommar
  • Och vädret såklart!

Har slängt förpackningar, inkl. en rätt stor kartong som jag sparat i 2 år pga "bra att ha".
Fick avisering i Postnord-appen om ett paket men jag har inte köpt nåt.
Skumt. :cautious:
Ringde företaget som var avsändare och sa att jag inte köpt nåt av dem.
Fick svaret att det var en korsordsvinst. :banana:
Spännande ... var och hämtade paketet och det innehöll 4 burkar B12-vitamin!
Väldigt lägligt eftersom jag inte tagit B12 på några år nu så kan behöva tillskott (äter inte kött och fisk). Fast dosen är väldigt hög, 1 mg = 40 000 % av rek dagligt referensintag, så behöver ju inte ta varje dag som det står. De kommer räcka i flera år ju. 🥳

1: Semester!
2: Denna dricka smakar snarlikt som min nya favorit Somersby Lemon Spritze men billigare.
IMG_20240628_201826296_PORTRAIT.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 604
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 477
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 665
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar