E

Everest

Vart hittar jag en snygg, stilren portfolio(mapp)? Inte på nätet, utan i någon butikskedja. Jag vill känna och klämma.:)
 
Sv: Portfolio

Ursäkta lite trådkap men... Skillnad på Portfolio - Portfölj - mapp?

Som jag fattat det:

Portfolio - Serie bilder/verk m.m. som modeller/pr-byråer m.m. säljer in sig med till nya kunder.

Portfölj - Typ av väska.

Mapp - Grej att förvara papper i.

Att kalla mappar för portfolio var något nytt? Eller är det bara jag som är efter som vanligt? :p
 
Sv: Portfolio

Ursäkta lite trådkap men... Skillnad på Portfolio - Portfölj - mapp?

Som jag fattat det:

Portfolio - Serie bilder/verk m.m. som modeller/pr-byråer m.m. säljer in sig med till nya kunder.

Portfölj - Typ av väska.

Mapp - Grej att förvara papper i.

Att kalla mappar för portfolio var något nytt? Eller är det bara jag som är efter som vanligt? :p

Jag håller med dig, men jag tror att hon menar en mapp/pärm/portfölj (gränserna i detta fall kan ju vara ganska flytande...) ägnad att förvara sin portfolio i. Helt enkelt en snyggare mapp som är inredd för att passa en smidig portfolio som man kan ta med och visa.
 
Sv: Portfolio

Jag håller med dig, men jag tror att hon menar en mapp/pärm/portfölj (gränserna i detta fall kan ju vara ganska flytande...) ägnad att förvara sin portfolio i. Helt enkelt en snyggare mapp som är inredd för att passa en smidig portfolio som man kan ta med och visa.

Precis! Naturligtvis har ni rätt.
Jag skrev portfolio för att det skulle framgå vad jag var ute efter.:)

Det är ju rätt stor skillnad på mapp och mapp.;) Jag vill ha en klassisk, stilren mapp för att rymma foton i A3+ format.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
591
Senast: LovingLife
·
Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 971
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag vill gärna handla hållbart, men allt för ofta visar det sig att kvaliteten på grejerna är sisådär... Insåg att jag behöver en...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Breaktown
·
IT & mobiler Jag har blivit med Apple Watch, en 8 på 45 mm. Trivs inte riktigt med silikonarmbandet som följde med och försöker därför hitta något...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp