pormaskar på nakenhunden

P

pamona

Hej skulle behöva veta om det finns något att ta bort pormaskar på naken hunden med???
:confused:

Sv: pormaskar på nakenhunden

Du klämmer de som går och klämma och är noga med att hunden är ren.
(var jätte föriktig när du klämmer så det inte är obehagligt.)

jasså man får klämma på dom, köpte han i lördags han är en blanding med kinesisk naken hund och japansk spets, fast han är helt naken.
tror inte att förra ägaren har varit noga med hans hud eftersom han har jätte mycket pormaskar.. kan man köra peeling på han?

Om du kikar in på kinesforumet så kanske du får lite tips, kan PM:a adressen eftersom jag antar att det inte är ok att länka till andra forum ;)

Ahh det ska jag säga till mamma som har en kines. :D
Har aldrig hört talas om det tipset innan. Tack. :)

hej vilken tid det tar att få sitt konto där aktiverat....:banana:

okey smörjer man bara på det,? och låter det vara sedan eller?

Jag måste bara fråga. Har dom pormaskar precis som oss människor, såna man klämmer och så kommer det ut en liten klutt?

ja det har dom;) svarta små saker hahahha

okey smörjer man bara på det,? och låter det vara sedan eller?

Ja, man smörjer på oljan... masserar man ett tag brukar pormaskarna börja lossna, men man kan låta oljan verka ett tag också och sedan torka av med en fuktig trasa. Fördelen med att använda olja är att man faktiskt slipper klämma (att klämma kan göra ont).

Så här kan du göra

1.
Tvätta med Vetiderm som sitter i en stund för att öppna upp porerna och rengöra på djupet.

2.
Scrubba sedan med Neutrogena Visibly Clear Blackhead.

3.
Snabbtvätta med Veriderm igen för att desifinera porerna.
En snabb snabb kalldusch för att stänga porerna.

4.
Smörj efteråt med lite olivolja eller Aloe vera.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
450
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 613
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur