Popupfönster från småbilder

C

cissiny

Har ju inte fått ut mina nya bilder på hemsidan än - dels har vi ju lite ont om tid men sen har jag också funderat en del på hur jag vill ha det... (Sen får vi ju se om sambon, som snickrar på hemsidan, gillar mina idéer...). Just nu funderar jag på detta:

En ramsida där man kan välja fotouppdrag, klicka på t ex HFRK 2004-03-07, då kommer alla bilder upp i litet format (vad katten heter det nu?) på sidan. Klickar man ssedan på en liten bild (aaah - thumbnail heter det ju!) så kommer ett popup-fönster upp i lite större storlek där man ser bilden, här ska bildens namn stå med och även en länk "stäng detta fönster". Tror att ni förstår hur jag menar?

Vill ha upplägget liknande nyhetssidan på hemsidan, PoNy Productions HB klick på "nyheter".

Vad tror ni om det, och hur gör man rent praktiskt ett popupfönster i lagom storlek och lägger in text? :D

Tack på förhand! :D :bow: :D

Mvh Cissi
 
Ja, just så! :D :bow: :D :bow: :D

Tack!!! Nu har jag ju lite hum om hur man gör när jag talar om för sambon hur jag vill ha det :D :o

Mvh Cissi

PS. Såg pecis när jag gick in på Eleisa och sedan klickade på Klarisa i stammen så var länken bruten. Bara ett tips... DS.
 
Japp, det är snyggt!
Det kan dock vara bra att tänka på att många (som använder Explorer), har tröttnat på all pop up reklam och har program som stoppar dem.
Många gånger stoppar de alla pop up fönster.
Och inte alla jag känner "gör sig omaket", eller kommer på tanken att stänga av det programmet.

Inte säkert att det sker, men kanske något att fundera på...

Själv orkar jag inte med Explorer längre, sedan jag bytte till Mozilla har jag varit förskonad!

Lycka till!

PS
Har du stofamiljsboken i ett extra ex? :D
DS
 
Du har onekligen poänger i det - att alla inte kan se popups... Hmmm... Får fundera vidare, vi hinner ändå inte uppdatera sidan på ett tag...

Stofamiljsboken - jodå, jag har ett par ex hemma. :D Och den är fantastisk... :D Har även en annan av Jacs böcker som är kanon. Du har inte vägarna neråt, till hingstvisning eller nåt? Hade ju vart jättekul att träffa dig! :D

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Vi ville egentligen inte ha några Excel-dokument på hemsidan, men nu verkar det bli så ändå... (Lång text nedan - för den som inte...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: cissiny
·
C
IT & mobiler Nu har vi äntligen fått upp ett enklare fotoalbum på vår hemsida - inga klickbara bilder ännu, och endast ett fotouppdrag (hundträff)...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp