Illiana
Trådstartare
Min katt Lajlo, 8 månader, haltade imorse, när jag vaknade...
Jag tänkte "vad fan är det nu då"? och steg upp och klämde och kände om hon hade ont...
Så klämde jag litegrann på höger bakknä, och "plopp" sa det så kändes det som att den hoppade in i rätt position igen...
Sen under dagen har hon inte haltat, är dock stel..
Men hon springer och hoppar och leker och mår allmänt bra ändå nu..
Hon är inte svullen eller så..
Under dagen har jag ploppat tillbaka knäet eller vad det nu är flera gånger, och hon reagerar inte alls på det när jag gör det..
Nu senaste gången så kändes det som att det var själva senan som jag flyttade på..
När man sträcker ut benet helt så hoppar det ur igen, och böjer man det och trycker på sidorna, så hoppar det tillbaka... Skummers värre!!
Vad tror ni det är? Växtfel eller att knäskålen är missbildad eller nåt?
Eller nån smäll? Jag har ingen aning, jag...
Eftersom hon inte har ont av det så tänkte jag fråga här först, och sen, om det inte blir bättre, fara till vet.
Men.. vad tror ni?
Jag tänkte "vad fan är det nu då"? och steg upp och klämde och kände om hon hade ont...
Så klämde jag litegrann på höger bakknä, och "plopp" sa det så kändes det som att den hoppade in i rätt position igen...
Sen under dagen har hon inte haltat, är dock stel..
Men hon springer och hoppar och leker och mår allmänt bra ändå nu..
Hon är inte svullen eller så..
Under dagen har jag ploppat tillbaka knäet eller vad det nu är flera gånger, och hon reagerar inte alls på det när jag gör det..
Nu senaste gången så kändes det som att det var själva senan som jag flyttade på..
När man sträcker ut benet helt så hoppar det ur igen, och böjer man det och trycker på sidorna, så hoppar det tillbaka... Skummers värre!!
Vad tror ni det är? Växtfel eller att knäskålen är missbildad eller nåt?
Eller nån smäll? Jag har ingen aning, jag...
Eftersom hon inte har ont av det så tänkte jag fråga här först, och sen, om det inte blir bättre, fara till vet.
Men.. vad tror ni?