Poolhjälp!

Hur har det gått med poolen? Blev den bra? Vi ska sätta upp våran nu och har ingen koll på vad som behövs till. Det är nån liknande er tror jag, ovan jord, uppblåsbar, som tar 3,4 kubikmeter vatten. Vad har ni för klor mm till den?

Hur har det gått med poolen? Blev den bra? Vi ska sätta upp våran nu och har ingen koll på vad som behövs till. Det är nån liknande er tror jag, ovan jord, uppblåsbar, som tar 3,4 kubikmeter vatten. Vad har ni för klor mm till den?
Det har typ regnat sen vi köpte poolen så den är inte uppsatt än :down:

Nä, va trist! :eek: Men nu då? Uppehåll hos oss ialla fall! Till helgen? Upp med poolen! :)
Vad har du tänkt använda för reningsmedel, kemikalier, klor eller vad det nu är man har?

Nä, va trist! :eek: Men nu då? Uppehåll hos oss ialla fall! Till helgen? Upp med poolen! :)
Vad har du tänkt använda för reningsmedel, kemikalier, klor eller vad det nu är man har?
Vi ska på semester över helgen såklart :p
Vi köpte syrerening istället för klor. Tyckte att Rusta hade en bra guide :up:

Pool på gräsmattan har räddat oss från många sammanbrott. Även om vi får EU-bidrag för att vi är "kustnära", så har vi för långt till badplatserna för att ta oss dit enkelt.
10382438_10152238271817404_1064404774616131123_n.jpg

Det har typ regnat sen vi köpte poolen så den är inte uppsatt än :down:
Äh, se till att förbered medan det regnar, så den är fylld och klar när värmen kommer!
(regnet kan hjälpa till med påfyllningen! :idea::bump: )
10505535_10152238430382404_875083068988072491_n.jpg

@ameo Poolen ser jättestor ut! Vad det för mått? Har du "kranvatten" i den? Hur sköter du den och hur lång tid tog det innan vattnet var varmt nog att bada i den?

@ameo Poolen ser jättestor ut! Vad det för mått? Har du "kranvatten" i den? Hur sköter du den och hur lång tid tog det innan vattnet var varmt nog att bada i den?
ja, det är en större variant. Det är några år sen vi köpte den, minns inte exakta måtten men kanske 4,5 m i diameter.
Vi har egen brunn och fyller den därifrån. Så ja, det är kranvatten.
Barnen brukar börja bada nästan direkt, medan vi fyller den....

Vi använder klortabletter och kör pumpen med filter för rening. Åsså plockar vi insekter och gräsrester med "platt håv" för ändamålet.
Vilken temperatur håller vattnet i poolen, utan uppvärmning?
beror ju lite på utetemperaturen och det är nog ett par år sen vi hade nån termometer till den. men den brukar åtminstone vara några grader över 20. Är det högsommarvärme, säkert upp mot 27-28.

Jag har ääääntligen fått upp min lilla pool på sin lilla altan! Vattnet är brunt och det är massa plutteskräp i den, då vattnet är taget från en å i närheten.
@ameo Hur funkar en bottendammsugare? Har du en sån?

Bottendammsugare har jag aldrig använt.
Vi brukar få vattnet ganska rent med bara filter och håv.

Brunt vatten från en å kan innehålla både järn och humus. Inte säkert att vattnets färg går att ändra...

Jag har ääääntligen fått upp min lilla pool på sin lilla altan! Vattnet är brunt och det är massa plutteskräp i den, då vattnet är taget från en å i närheten.
@ameo Hur funkar en bottendammsugare? Har du en sån?
håva bort så mycket som möjligt innan ni dammsuger. och kolla av ph värdet.
dammsugare behöver man en pump för, om man inte ska ha en robotdammsugare :love:. (att skicka ner barn med snorkel, skurborste och håv går också bra för att göra rent sidorna :p)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka