Ponnytrav?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ssannna
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ponnytrav?

har varit aktiv inom ponnytravet iväldigt många år nu. Dock börjar de trappas ner och har bara kört runt fyra lopp i år. stora hästarna tar över.

Jag har tävlat ponnytrav i 8 år. Men förra året hände en olycka och jag har därför inte varit aktiv i tävlande under 2007. Men nu har jag en unghäst som jag ska jobba med och troligtvis tävla tillslut

Jag har tidigare kört hästarna:

Sjöängens Granit [shettis]
Sjöängens Monia [shettis]
Sjöängens Eternelle [shettis]
Pebbles [shettis]
Lilla Vargen [shettis]
Sally [shettis]
Karismas Nitor [Gotlandsruss]

Jag har tränat och tävlat ponnytrav aktivt från 2003 tills nu:) Och jag fortsätter, de e skoj!

I år har jag Tävlat:
Make Me Happy Hanna f:02 rek.2.51,6
Vävsla Ginny f:04 rek.2.39,3 (2:a snabbaste 3.åring iår).

Nästa år kommer jag ut med ett russ sto f:05:)

KL. åh, så den här tråden lever fortfarande, hade helt glömt :p

Jag ska förhoppningsvis komma ut och tävla lite till våren. Hästarna som det då blir är...
-Charlen, sto -94 har aldrig gått på travet, utan har hittills varit avelssto
-Jonerta Viking, sto -95, dotter till ovan. är just nu under inkörning

jag har halkat in på ponnytravet eftersom jag är en obotlig russfantast, trots att omgivningen undrar när jag ska börja satsa ordentligt och skaffa mej ett bra halvblod :eek::p

Har tävlat, men är numera för gammal.

Asta Jesper-Katinka
Reina Axel-Regina
Skruttibangbang Granit-Asta Körde med honom mitt sista lopp Derbyt-95.
Börjes Hilton Kommer ej ihåg stammen

Sen hjälptes vi åt i stallet med varandras hästar, är uppvuxen i travstallet i Tingsryd.

aha, jesper-katina, då är det ett syskon till jonis ju! Fridhems Jonatan, honom träffar jag ofta :) han är för övrigt pappa till jonerta :p

Japp, och i stallet hade vi även helsyskonen Fridhems Curt och Kasper 370. Även Jespersonen Frasseman.

åh, kul med släktingar :) Jonis är en av dom mest fantastiska hästar jag har träffat, han kan allt han :p

Du har ingen bild på Kasper eller nåt? Eller kan berätta lite om honom? Har en Kasper-dotter här hemma...

KL. försvann alla nu, eller?

Närå, jag är kvar!

Startade upp vinterträningen idag! Körde Hannibal en liten sväng (det regnade småspik). Kändes lovande inför säsong 2008. :bump: Imorgon är det Calippos tur...

Ingen mer som börjat vinterträna??

Jag är på väg o ska börja vinterträna snart, bara fröken får på sig vinterskorna nån gång ....väntar på att sambon ska ta sig tid till de men de verkar dröja nån vecka till.

Jag har tur som bor i Skåne. Kan köra barfota hela vintern i princip. Tyvärr blev det ingen träningstur för Calippo idag. Hon lyckades rulla fast i boxen igår. Efter mycket om och men lyckades jag dra henne rätt så hon kunde resa sig :crazy:. Jag fick ont i armen men Calippo verkar vara ok. Vi väntar iaf till nästa vecka med att premiär träna.

Jag tävlade ponnytrav tidigare med en ponny som heter Karl-Gustaf. Nu satsar vi mest på körning av annan typ, dressyr & precision :)

KL. vinterträning ja. eftersom det inte har blivit nåt tävlande nu iår så kör vi på som vanligt. kör barfota året runt, tränar inte spec ofta på bana, så då slits inte fötterna så farligt mkt. (fast efter två veckors träningsläger på banan fick det bli vila - dåligt med fötter kvar då :p)

den "gamla" rids och körs, den lilla tömkörs och springer med på släp. har gått med vagn bakom ett par gånger, såå duktig :D

*lånar knappen*

Jag har gått i en kurs i ponnytrav & har även en medryttarhäst som har tävlat i det :) Jag får se om jag tävlar henne nånting till sommaren, men jag brukar köra henne då & då;)

Är det någon här som har Solvalla som hemma bana? Eller är där ofta?

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Hej jag undrar om en Racesafe 2000 är godkänd för ponnytrav, det ska stå på en lapp i västen men lappen i min väst är bortklippt 🙈 så...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Ponnyn2011
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka