shettisenlillemor

Trådstartare
Kan man trava enklare i en ponnyputa på shettis?
Jag rider på en shettis och vi har bytt sadel från bomlös till ponnyputa. Men jag skumpar JÄTTE MYCKET när vi travar. Sitter man ner mycket bättre i en ponnyputa tror ni?

Kan man trava enklare i en ponnyputa på shettis?
Jag rider på en shettis och vi har bytt sadel från bomlös till ponnyputa. Men jag skumpar JÄTTE MYCKET när vi travar. Sitter man ner mycket bättre i en ponnyputa tror ni?
Utan att vara expert tror jag en bomlös är skönare för hästen än en ponnyputa, och de är väl rätt små i sitsen? Hur gammal är du? :)

Jag är 11 och fyller 12 nästa år

Misstänker att du är för stor för ponnyputa de brukar ju passa bäst till dem yngsta barnen och att du därmed inte får någon bra sits. Men du kanske är ovanligt liten till växten? Hur många tum är ponnyputan? Det är svårt att säga hur den passar dig utan kort men kanske idé att ta hjälp av någon kunnig eller tränare som kan se hur ponnyputan passar dig.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 469
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 085
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?