Ponnykuskar se hit!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare _camill_a
  • Startdatum Startdatum
C

_camill_a

tänkte att alla ponnykuskar skulle få en egen tråd att presentera sig själv och sina hästar!!
jag börjar:

jag tävlar lite diverse hästar de flästa står på travskolan där jag jobbar, har gjort en del kval, åkt iväg å startat några shettisar och nyaste utmaningen är det stessade och pigga russet Leupold som jag kämpar senhårt med!
Mina framgångar har kommit med Shettisen Nordanåkers Wilma som jag i söndags körde sista loppet med. Rekord sänkning med 6 sekunder och vinnst! vilken avsluting!!!

jag söker efter ett privagt ägt russ att tävla med och har ev ett på gång.
min hemma bana är romme!

:bump:

Sv: Ponnykuskar se hit!

Kör inte alls mycket ponny längre, men jag kör åt andra. Har haft ett eget russ o tävlat framgångsrikt med. Nu kör jag en valack som är lite knepig. Tar endast i när han INTE ligger först så taktiken med honom är att lägga sig utanpå ledaren (får han tar alltid upp jakten) och sedan få honom först över mållinjen :p . Gjorde ett stort misstag sist jag tävlade honom då jag la mig i ledningen och fick driva mkt för att han inte skulle stanna :crazy: . Han slutade som målfotoslagen och jag fick ett samtal med måldomaren :p .

Senast ändrad:

Nu i sommar har jag tävlat ett par skolhästar och kommer förmodligen att fortsätta med det. Aldrig att jag ska skilljas från Nogge! Nästa år är vårat sista år tillsammans sedan ska vi leva som lyckliga pensionärer :p
Annars så tränar jag just nu en liten shettis som heter Jolly Jumper. Han ska kvalas på onsdag så vi ska antagligen anmäla honom till mantorp om allt går bra. Han är bara fyra år och som det ser ut nu så har han en massa att ge. Så vi får se hur det går :)

Jag har kört ponnytrav sedan 2002, började med min shetilandsponny
Felicia Z som du tävlar körning.
Vi startade 13 starter tillsammans, fick alla placeringar utom segern! :(

Nu tävlar jag med Colt!
En 6 årig gotlandsvalack efter Ripadals Jinnic.
En underbar liten fuxvalack! på ca 120 :)
Snäll men hingstig som sjutton ;)
Han har gjort ca 25 starter varav 23 med mej! :D
Han har nuvarande Voltrekord på 2.15.0 och ett autorekord på 2.17.0
Han har utvecklas enormt i år!! i början av oktober förra året hade han 2.34 i rekord och nu 2.15! Vi har ännu inte sett att det tar i när han springer! han ser ständigt ut som att han joggar (säger folk som ser honom)
Får han bara lite mer huvud så har han defenitivt kapaciteten att gå ner i tiderna, det är nämligen hans attityd som måste ändras!
Han har en tendens på att öppna 1000 meter på 2.20 totalt okoncentrerat sen avslutar han 500 meter på tider under 2.10! :rofl:

Aja :)
här är lite bilder!

Senaste starten på Lindesberg!
3a på 2.15.8!

Colllle.jpg

Starten innan det, 6 årschampionatet på sundbyholm!
2a på 2.15.0!

bullebull.jpg

(Fotograf Beatrice Jacobsson)

Just nu kör jag mina två russ.

ett sto med rekord 2.24,7v 2.22,7a.
i år 7 starter 0-0-4-1-0-1 (jädra häst som har haft vinstchans två gånger, men givetvis har det vatt nåt krabb i huvudet då :confused: ).
Hon är en riktig lat häst och kan bli väldigt stoig, men hon kan springa riktigt bra när hon väl försöker. Hon tycker helst om kortare distanser, men givetvis har de flesta lopp som passat henne i år varit lite längre, för hon brukra försöka lägga av efter ett tag. Sen så hatar hon att vara först utan går helst utanpå någon.
ShowUserFile.aspx

Min nya häst för i år är en valack som nu har rekordet 2.38,? , sänkt sig 5 sekunder så det är hyfsat.
Han kan bli en väldigt bra pojke om han lär sig springa, men han har ännu inte lärt sig det. Men han har utvecklats mycket i år, i början av säsongen höll han på att resa sig i def.volten, hoppa inpå innerplan eller kasta sig ut från banan, men det är helt borta nu :banana:
Han har ganska lätt för att galoppera, så därför kan man inte alltid köra på honom max, vilket är synd, men det blir bättre och bättre.
han har blivit 0-0-0-1-2, men starterna är helt ute ur huvudet nu...
ShowUserFile.aspx

Och det här är min nya ponnytravare på tillväxt:
ShowUserFile.aspx

sen så har jag kört två shettisar också.
Hemmabanan är östanåkra

lägger ut info om den häst jag ska starta i morgon

leupold
e: Jupiter R u:cenny
han är en pigg häst men som har lätt till stress och i samband med det galopp, vid tävlingar är han väääääldigt taggad och blir lätt väldigt het, han fnattrar omkring och är allmänt jobbig, men de är för att han är så taggad å huvudet snurrar. Han tycker om att tävla de gör han men de är just innan start, i starten och ca hundra meter fram, sen går han bra. Han är inte snabb: 2,43,3 men på ett trängispass sprang han under sitt rekord och då med rockard så det ska bli kul å se hur de går.
men han är inte alltid så här stress.. annars är han jätte mysig, han har sina bus för sig och kan bli lite stollig om han är själv, så väl som i hage, box eller ute på tur.

här är mitt undervärk :angel: :love:

våran senaste start
4242033.jpg

Jag är fotograf inte kusk
4245702.jpg

jag är fotograf inte kusk
4245701.jpg

Elon längst fram en häst jag ska kvala i morgon och Leo i bakgrunden fortfarande fotograf inte ryttare
4242042.jpg

jag har två russ som jag kör.

den ena är en valack med allt annat än löp huvud. vill inte veta hur många gånger han har sumpat vinstchanser pga att han inte vill ligga i täten. samtidigt är han lat och om det är för långt till täten lägger han av. han heter tur-bo e: parat u: tessi sju år ljfux. rek. 2.13,9v 2.34a (har inte startat auto senaste två åren) 37 starter 1-2-5 han är världens goaste, men han har nog aldrig kommit ifrån tonårsstadiet :smirk:

den andra är ett fyra årigt sto som kvalade i våras men som sedan dess inte har startat pga hennes otaliga fixideer. hon har ett humör som räcker och blir över men förhoppningvis blir det nån start nu i höst. hon heter olja e:junisorken u:aja

d här me ponnytrav verkar vara väldigt kul. har kört en del, och tycker att det är otroligt roligt!
undrar lite hur mkt det kostar att ta lincens, å sen att ta ut den, å allt me dress och sånt..? nån som vill berätta??

linneaforss skrev:
Jag har kört ponnytrav sedan 2002, började med min shetilandsponny
Felicia Z som du tävlar körning.
Vi startade 13 starter tillsammans, fick alla placeringar utom segern! :(

Nu tävlar jag med Colt!
En 6 årig gotlandsvalack efter Ripadals Jinnic.
En underbar liten fuxvalack! på ca 120 :)
Snäll men hingstig som sjutton ;)
Han har gjort ca 25 starter varav 23 med mej! :D
Han har nuvarande Voltrekord på 2.15.0 och ett autorekord på 2.17.0
Han har utvecklas enormt i år!! i början av oktober förra året hade han 2.34 i rekord och nu 2.15! Vi har ännu inte sett att det tar i när han springer! han ser ständigt ut som att han joggar (säger folk som ser honom)
Får han bara lite mer huvud så har han defenitivt kapaciteten att gå ner i tiderna, det är nämligen hans attityd som måste ändras!
Han har en tendens på att öppna 1000 meter på 2.20 totalt okoncentrerat sen avslutar han 500 meter på tider under 2.10! :rofl:
Haha, känner igen det där. Den jag kör nu ledde in i sista sväng, sen tappade 20m från ledarparet (detta i förra starten). På upploppet bestämde han sig för att " nu ska jag komma ikapp" gnäggade och tog inte 20m och var målfotoslagen. TÄNK om han kunde springa HELA vägen i stället.
Aja :)
här är lite bilder!

Senaste starten på Lindesberg!
3a på 2.15.8!

Colllle.jpg

Starten innan det, 6 årschampionatet på sundbyholm!
2a på 2.15.0!

bullebull.jpg

(Fotograf Beatrice Jacobsson)

Tror jag har sett er tävla , vilka banor brukar ni vara på?

*Gotlandsrusset* skrev:
Tror jag har sett er tävla , vilka banor brukar ni vara på?

hehe okej! =) Ja vi syns i mängden om ja säger så :angel:
Vi har hemmabana, eskilstuna, men har vart på solvalla, lindesberg, axevalla, mantorp och örebro i år! det är där runt vi håller till! :)

*Gotlandsrusset* skrev:
jag tänkte väl att du varit på Axevalla :) vet att jag sett er ;) du skulle inte hit den 17 i a f. Hade varit kul o se er annars :D

:) ja, vi var där och vann den 30/4 i år! :D Vi kom 2a i de andra loppet! :D näe...ska ja inte :( hade anmält till solvalla....men ska stryka, lillgubben har feber! :(

Wo! Jisses vilket fint ekipage!!! Vad är det för vagn du har..? Jättesnygg! :bow: :bow: :bow:

tror nog att nån här har koll, så varför vill ingen svara?? :confused:

Jag är inte helt säker på hur mycket det kostar att gå en licenskurs, tror att det skiljer sig lite mellan klubbarna. Ta kontakt med din närmsta travbana så hjälper dem dig!
Licensen kostar ett par hundra per år, och då ingår dressavgiften i den! :) Det är det helt klart värt, för det finns nog inget som är så kul som ponnytrav! :love: :love:

licensen kostar väl 200 per år va? tror jag betalade det. Licensen kostade, när jag tog (har antagligen höjts) 800 tror jag.

*Gotlandsrusset* skrev:
licensen kostar väl 200 per år va? tror jag betalade det. Licensen kostade, när jag tog (har antagligen höjts) 800 tror jag.

Oj! När jag gick, för hundra år sedan, så kostade det ett par hundra. :angel: Nu kostar det 1500 på vår bana tror jag.. :eek:

Jag tävlar mitt foder russ Katrinebergs Jozze , hon är ganska knepig så det har inte blivit så många starter än. Rekordet är på 2.29.
Startar våran sista gång nu i helgen på Axevalla .:'(
Har ingen bra bild när jag kör tyvärr.
jozze053.jpg

Tidigare har jag tävlat lite mer framgångsrikt med två A-ponnyer som heter Melissa och Emmi Lee .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka