Ponnygalopp.

Sv: Ponnygalopp.

Man tävlar i kategorierna. Kan inte åldersgränserna i huvudet. Men kika in på någon av ponnygaloppklubbarnas hemsidor eller sök på gamla trådar, finns många i det här ämnet!

Ponnyn måste ha giltigt mätintyg samt vaccinationsintyg.

Ryttaren måste ha licens för 2006 och tagit grönt kort.

Ålders-resp viktgränser:
Kat A 7-12 år, upp till 40kg.
Kat B 8-14 år, 35-55kg,
Kat C 10-18 år, 40-60kg,
Kat D och Kat XX 12-18 år, 45-68kg

Sporrar och spö är ej tillåtna. Martingal, irländsk eller löpande samt
övergjord är obligatorisk. Skyddsglasögon rekommenderas

Medhjälpare skall bära hjälm samt säkerhetsväst rekommenderas.

För samtliga kategorier gäller: 4-åriga och äldre ponnyer

heej, jag har en islänning som tycker de e kul att springa, han är 6 år å är 1,38 i manke, tror du han skulle kunna va med i ponnygallopp??, får han det?? funderar på det, han springer bra, tror jag iallafall, skulle vilja åka å testa honom på en bana;)

heej, jag har en islänning som tycker de e kul att springa, han är 6 år å är 1,38 i manke, tror du han skulle kunna va med i ponnygallopp??, får han det?? funderar på det, han springer bra, tror jag iallafall, skulle vilja åka å testa honom på en bana;)

Det skulle gå bra att tävla honom. I ponnygaloppen spelar rasen ingen roll, bara man håller ponnymåttet så är det bra! Sen är det ju lite med grönt kort och ryttarlicens och sånt. Men det kan jag inget av. Det enklaste är att höra av dig till närmaste ponnygaloppklubb. Länkar finns på galoppbanornas hemsidor.

De har måndagsträningar på täby där man kan åka och träna, men dom har slutat för säsongen nu tror jag?

Du får väl tävla vilken ras du vill som Jezzy_flyer sa, men jag har aldrig sett en islänning på Täby :D Men det vore kul att se :D
Jag kanske ska starta min nya c-ponny, om hon inte blir för stressad..

Hade gärna velat ställa upp i några lopp med min islänning men han är tyvärr 19 och och för gammal.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka