Ponnyerna igen.

V

velig

Nu är jag tillbaka med ponnyerna igen. En del saker har blivit bättre, eller rättare sagt en sak har blivt bättre. Dom får mer krafftfoder.

Hösilaget droppar det vatten om. Många av balarna har det varit mögel i, då har dom bara tagit bort dom första lagren och sedan använt hösilaget. Har det sedan kommit mögel igen så har samma procedur upprepats återigen.

Den ena ponnyn har haft svår hosta och slem i lungorna igen. Fått medecin, men jag vet ej vad. Men det kan jag kolla. (Hoppas jag).

Det har den gått på i 2-3 veckor. Till för någon vecka sedan. Deras ridchema för förra veckan såg ut som följer.

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Hoppträning
Torsdag: Hoppträning
Frdag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Tävla hoppning

Host ponnyn orkade inget sas det. Dom har varit och kollat den idag på klinik. Blodprover togs. Återstår att se vad det visar.

Sv: Ponnyerna igen.

velig skrev:
Dom får mer krafftfoder.

Alltid en början. Trodde allt blivit bra nu när du inte skrivit på ett bra tag. Hoppas på det bästa med att dom tar sitt förnuft till fånga snart.

Kolla in dom andra trådarna som detta nick har skrivit om dessa ponnyer. Dom är inte heller roliga kan jag lova.

Vilka människor!! Att det finns sånna! Har haft turen att aldrig träffa nån... Men varför har du häst i deras stall när dom är såhär?? Är det fler som är inhyrda där?

Ja, om det bara vore det. Dom verkar som dom vill ta död på dom också. Fast med sin okunskap som dom tror ät super bra.

Det är jag som har mitt avelssto stående där (släkting som behandlar sina hästar så här). Det finns ett stort antal hästar till inhyrda i detta stall. Men ingen annan bryr sig. Det är lite sköt ditt så sköter jag mitt.

Nu har båda ponnyerna vilat Måndag och Tisdag. Hoppträning ikväll. Troligen kommer väl den sjuka inte vara med, men man skall aldrig säga aldrig. Den andra kommer dom att hoppa med det vet jag.

Sedan skall dom på final hoppningen med båda två i helgen för Div. ll ponny.

Önskar att jag kunde säga nej, :crazy: men det kan jag inte. För tro det eller ej, dom hopptränar den ikväll. :devil:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 299
Senast: Bison
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 981
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka