Sv: Ponny SM

Heja Fanny!!!:bump::bump::bump:. Du är vår favorit och kommer alltid att vara även om vi är konkurrenter i vissa fall. Fanny har alltid funnits med i vårt "hästliv" på privata planet.

Vi var där och såg C- och D-ponnyerna, gick D-ponnyernas bana baklänges och C-ponnyernas framlänges :p
Nu har jag ju inte någon erfarenhet av Msv-klasser, men jag tyckte inte att det såg så svårt ut, förutom hinderna precis efter vattnet. För D-ponny järnvägsbom, nedhopp, spets, smalhinder. för C-ponny en svår kombination i S-form, med smalhinder i mitten, rätt maxat på höjden. För B-ponny hus, upp på kulle, smalt hus, ner för kulle, sen nåt hinder som jag inte kommer ihåg hur det såg ut... men där fanns alternativ till alla 3.
Vi gick runt samtidigt som D-ponnyerna red, men där såg vi ingen som hade några problem. På C-ponnyerna satt vi vid trekombin hela tiden, där var det en del som fick stopp el. utbryning på mitthindret, och några gick direkt på alternativet.

Jippie...... Våran ponnys brorsa kom tvåa bland B-ponnyerna.........

Grattis Emelie och "gammel Bea" :bow::bow::bow:

Äntligen en medalj till Norrland :):banana::)

Ja bea är otrolig, hur länge har hon varit med i toppen egentligen ?
Alltid kul med medaljer till klubben ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
106
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
155
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka