ponny problem

G

Gunilla

Hej.
Har problem med en ponny som kickar.Vi har haft henne sen juni -06.
hon kickar så fort min pojk ska öka tempot på henne.det går över efter en stund när han nästan ger upp.vad kan det vara hjälp oss:confused: hon verkar inte ha ont för vi kan lägga på sadel och hantera henne.
 
Sv: ponny problem

Hm.. riktigt mysko :S Men hon måste ju ha ont, en häst kickar inte bara sådär för att vara dum. En häst är ju aldrig dum utan någon vettig orsak. Men hon kanske får hon just när hon ska öka? De behöver ju inte vara när hon står stil precis...
 
Sv: ponny problem

Jag som älskar:eek: ston skulle tippa på att hon beter sig så när hon är brunstig!?
 
Sv: ponny problem

Har haft ett ponny sto som också gjorde så när man ökade också när man hoppar. Vad är det för slags ponny. Är det någon känslig med mkt arab eller fullblod i kanske? Min ponny kickade iallafall emot skänklen. Hon blev irriterad på den. Man får lära sig att sitta still i hoppningen, inga stutsiga och dunsiga ökningar utan de måste vara i balans. Börja med att bara göra några steg i taget. Se också till så att du inte driver hästen "för mycket" i början. Driv inte med fötterna utan med sits, höfter, lår och vader. Lycka till
 
Sv: ponny problem

Kan det inte va så att pojken gör lite för mycket, alltså ger mer hjälper än vad som behövs eller tar i för mkt??? Med tanke på att hon gör det han vill när han nästan har gett upp och därmed kanske gör lite mindre...

Bara en tanke :idea:

Har själv ett sto som gör allt jag ber henne om så länge jag inte gör för mkt... :love:
 

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
328
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp