Ponny Galopp!

T

tjiir

Har lite funderingar vad gäller ponnygalopp.

¤ Är det bara åldern på ryttaren som avgjör om man får tävla olika ponnystorlekar, inte vikten? ( jag är 14 år men 148 cm lång och väger 45 kg) får jag tävla shettis eller B- Ponny?
¤ Vilken är medeltiden på en shettis/ B-ponny?
¤ Skulle behöva några tips på bra böcker/sidor som jag kan få info ifrån.

Mycket tacksam för svar

Sv: Ponny Galopp!

för att tävla shettis/a-ponny så får man vara 12 år och väga 40 kg med all utrustning

Det är för det första åldersgräns men också viktgränser.
Kolla på http://www.tabygalopp.se på länkar och klicka dig fram till olika ponnygaloppklubbar om du vill veta mer. Där kan du säkert ringa eller skicka mail till folk som har hand om det också!

Lycka till!

allan jack har kurser på Jägersro galopp, se ung galopp på Jägersros hemsida

Liknande trådar

Ridning Hejsan, nu är det snart dags för min övergång till storhäst. Jag är en tjej som ska fylla 14 detta året (2017), och är 161cm över havet...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Lingon
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 524
Senast: tara
·
Dressyr Är nybakad dressyrhäst ägare och i min box står nu en herre på 170+, en riktig gentleman som älskar att arbeta och trivs bra med det vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 563
Senast: mackan
·
Tävling Vad tycker ni om att man fr.om. 2015 ska höja ponnyåldern till 20 år för C- och D-ponny, och sedan införa ålderskategorierna <16 år och...
Svar
19
· Visningar
2 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka