Pomme Royal 892

Status
Stängd för vidare inlägg.

scizofren

Trådstartare
vet någon hur man kan få tag på Pomme Royals ägare? finns det någon hemsida eller E-post adress?
jag har nämligen ett hingstföl som är ett år gammalt. uppfödaren påstår att hans farfar är Pomme Royal men kan inte visa upp någon stamtavla på det trots att hon har pappan till mitt föl.
jag skulle vilja ha tag på Pomme Royals ägare för att kunna undersöka saken mera. skulle det vara sant, så skulle han stiga i värde då han har bra stam även på mammas sida.
tacksam för alla svar jag kan få! :bow:

Sv: Pomme Royal 892

jag har redan sökt där, men jag hittar bara namnet på ägaren och uppfödarna. ingenting om något stuteri eller någon hemsida som man kan nå någon av de på :confused:

Nej, men om du har namnet på pappan, så söker du på det. Och då ser du ju om pappan är e: Pomme Royal.

just det, pappan finns inte med där. han är inte registrerad alls vad jag vet. han är en korsning hbl/dartmoor

jag har redan sökt där, men jag hittar bara namnet på ägaren och uppfödarna. ingenting om något stuteri eller någon hemsida som man kan nå någon av de på :confused:

Menvet du inte namnet på den hingst som antas vara din hästs far? det är ju den du i första hand ska kolla upp.

Annars får du väl prova Eniro.

Tror faktiskt att PR inte betäcker (död?) längre eftersom han har blivit sänkt till C, dvs kasserad för avel. Därför finns det kanske ingen station eller liknande.

jag äger hans mamma också, pappan heter Prince Charming och är född 05, men han är enligt uppfödaren inte registrerad. han är D-ponny så han är säkert svensk ridponny om han är reggad.

Googlade lite snabbt, det verkar som att Prince Charming är e Piping Rock u Sign of Spring. Piping Rock är i sin tur e Pomme Royal u Rebecca ue Racot. Piping Rock är alltså renrasigt halvblod och finns i blupdatabasen. Pomme Royal är alltså farfar till Prince Charming, och farfarsfar till din häst. Sign of Spring är dartmoor, moderlivsimport från England e Shilstone Rocks Day of Fury - Boveycombe Leo.

Jag har svårt att tro att Pomme Royals ägare skulle ha papper på hans barnbarn, så jag tror inte det är nån poäng att höra av sig till dem. Hellre Piping Rocks ägare i så fall, om du tvivlar på att han är pappa till Prince Charming.

Senast ändrad:

Enkelt, googlade på "prince charming" + "pomme royal", fick upp bild och föräldrar på Prince Charming. Sökte sen i blupdatabasen på pappan, hittade honom och fick hans stam. Googlade på mammans namn + dartmoor och fick upp uppgifter om henne, en annan avkomma till henne har visats för avelsvärdering.

Det tror jag, hur många dartmoor-halvblodskorsningar med Pomme Royal som farfar som heter Prince Charming tror du det finns där ute? ;)

Tror faktiskt att PR inte betäcker (död?) längre eftersom han har blivit sänkt till C, dvs kasserad för avel. Därför finns det kanske ingen station eller liknande.

Död är han inte, var med på en hoppträning där han också deltog för ca en månad sedan. :)
Tror dock inte heller att han betäcker längre.

vet någon hur man kan få tag på Pomme Royals ägare? finns det någon hemsida eller E-post adress?
jag har nämligen ett hingstföl som är ett år gammalt. uppfödaren påstår att hans farfar är Pomme Royal men kan inte visa upp någon stamtavla på det trots att hon har pappan till mitt föl.
jag skulle vilja ha tag på Pomme Royals ägare för att kunna undersöka saken mera. skulle det vara sant, så skulle han stiga i värde då han har bra stam även på mammas sida.
tacksam för alla svar jag kan få! :bow:
Hade du bett mig visa prinsen pass med stamtavla så hade jag givetvis gjort det. Du har både telefon nr och mail till mig så sluta ljug och påstå att jag inte visat någon stamtavla så vore jag tacksam.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

E
Avel För att göra en sagohistoria, med ett tydligen bittert slut, kort: Har nyligen fått tag på min allra första ponnys enda föl, som så...
2
Svar
20
· Visningar
3 192
Senast: saila
·
Avel :confused:HJÄLP! Jag blir rådlös på detta! Har en 1½ år gammal hingst som jag skulle vilja registrera och givetvis skaffa pass på. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: arnlic
·
B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 488
Senast: Linda L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka