Pölsa var ett sätt att ta reda på inälvsmat efter slakt, även den närbesläktade lungmoset gjorde på liknande sätt och var den kände kocken Tore Wretmans favorit, själv har jag inte ätit pölsa sedan jag slutat grundskolan och det har alltid varit ett hatobjekt för mig.

Kokt kött och korngryn skulle jag inte kalla för pölsa. :idea:

Tack så mycket :meh: Blev plötsligt galet sugen på pölsa efter att läst tråden. Kommer inte ihåg när jag senast åt pölsa men att jag inte tyckte om det då. Men nu blev det en korv med Tillmans pölsa. Vad äter man till? Hur tillagas den? Kokar, steker, sätter in den i ugnen? Jäkla buke :mad: ;)

Tack så mycket :meh: Blev plötsligt galet sugen på pölsa efter att läst tråden. Kommer inte ihåg när jag senast åt pölsa men att jag inte tyckte om det då. Men nu blev det en korv med Tillmans pölsa. Vad äter man till? Hur tillagas den? Kokar, steker, sätter in den i ugnen? Jäkla buke :mad: ;)
ber så mycket om ursäkt :p..vi har haft kokt potatis och rödbetor till =), när vi har ätit det så har vi värmt upp i stekpanna.
Ps Tack gnist för receptet <3

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: cewe
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: animalasia
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
541
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel

Hästrelaterat

Tillbaka