Pölsa var ett sätt att ta reda på inälvsmat efter slakt, även den närbesläktade lungmoset gjorde på liknande sätt och var den kände kocken Tore Wretmans favorit, själv har jag inte ätit pölsa sedan jag slutat grundskolan och det har alltid varit ett hatobjekt för mig.

Kokt kött och korngryn skulle jag inte kalla för pölsa. :idea:

Tack så mycket :meh: Blev plötsligt galet sugen på pölsa efter att läst tråden. Kommer inte ihåg när jag senast åt pölsa men att jag inte tyckte om det då. Men nu blev det en korv med Tillmans pölsa. Vad äter man till? Hur tillagas den? Kokar, steker, sätter in den i ugnen? Jäkla buke :mad: ;)

Tack så mycket :meh: Blev plötsligt galet sugen på pölsa efter att läst tråden. Kommer inte ihåg när jag senast åt pölsa men att jag inte tyckte om det då. Men nu blev det en korv med Tillmans pölsa. Vad äter man till? Hur tillagas den? Kokar, steker, sätter in den i ugnen? Jäkla buke :mad: ;)
ber så mycket om ursäkt :p..vi har haft kokt potatis och rödbetor till =), när vi har ätit det så har vi värmt upp i stekpanna.
Ps Tack gnist för receptet <3

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 304
Senast: movi
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 806
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat