Pollenallergi-symtom?

R

rassub

sökte igenom arkivet men hittade inte riktigt vad jag letade efter, vilka symtom uppvisar en häst med pollenallergi och vilka veterinära undersökningar görs för att ställa diagnos?

Sv: Pollenallergi-symtom?

*puttar* jag vill också veta era erfarenheter på symptom av pollenallergi på era hästar.

Sköthästen blir väldigt irriterad och vill klia näsan hela tiden/slår med huvudet. Även snorig och lite hängig.

Min ena förra häst var pollen allergisk.

Han kunde hosta till någon gång pga av lite slem i luftvägarna, var i stort sett aldrig snorig men blev rinnig i ögonen.
Med hjälp av blodprov och att vi kollade honom i halsen kunde vi komma fram till att han reagerade på något. Och med hjälp av när han reagerade plus att han blev bättre av att inte vara ute lika mycket under de perioderna så kunde det kopplas ihop med pollen.

Just det, han frustade ofta mer när han var påverkad.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
439
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 929
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 354
Senast: Lobelia
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka