Pollenallergi på häst...

Lillsillen

Trådstartare
finns det?? Tjejen har börjat frusta o frusta hur mycket som helst.
I synnerhet när jag rider (mest i trav och MYCKET i galopp) men även när hon går i hagen. Nu menar jag alltså frustningar flera gånger per minut under ridning....

Vad kan man isåfall ge för att underlätta för henne??

Sv: Pollenallergi på häst...

Ja det finns. Min häst fick nyligen andningsproblem. Visade sig att han hade slem i lungorna. Nu har veterinären på Slöinge tagit ett blodprov som skickas till Tyskland, för att kolla om det är pollen allergi.

Så det finns!!
Eftersom min häst alltid blivit lite slöare framåt maj, juni så misstänkte veterinären pollenallergi.

Min häst har det ochså. I år är det värre än någonsin han är knappt ridbar utomhus vissa dar, frustar och vill ha nosen högt,så högt så han knappt ser var han sätter fötterna. Suck! Vad gör man?

Min förra häst hade det. Jag fick kortisontabletter utskrivet av veterinär och vid något tillfälle fick han även en spruta. Min han reagerade genom att frusta, dra fram huvudet och så ville han helst doppa mulen i vatten och rent allmänt blaska med det.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 138
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden