Det går av många anledningar inte att få ner jobbprylarna i en byxficka som går att gå med om man är i min size, men det är ju inte riktigt det som är poängen här.
Själva grejen är att det är oerhört otilltalande att behöva skaffa andra kläder, som man inte tycker är bekväma och inte hade valt själv, för att kunna gå på en match eller fest. Jag har mängder av byxor med bra benfickor för det jag gör. Det betyder inte att jag kan få ner allt jag behöver om jag ska vara hemifrån en dag (eller natt
).
Om match helt plötsligt innebär att man måste krångla med kläder och inte kan ta det på vägen när man också träffar vännerna för annat, då skippar jag tyvärr matchen (även om jag älskar hockey just i Scandinavium och gärna går någon gång i veckan under slutspelet).
Om man inte kan gå på spelning i kläderna man trivs i är utekvällen rätt mycket mindre rolig. Den typen festivaler jag går på är folk ofta "utklädda" till. Det är inte praktiska kläder eller vardagskläder, det är en tema-outfit som arrangörerna har bäddat för genom att sätta ett tema och dekorera därefter, och som folk planerar och fixar till i veckor i förväg.
Samtidigt som det finns tusen sätt att ställa till skada helt utan att involvera en väska om man vill. Hade jag velat smuggla in något någonstans hade jag alla gånger hellre gömt det i jackan...
Visa bifogad fil 131121
28°C under dagen, klart läge att ha lätta kläder och solskyddsfaktor i väskan. Och jäkligt surt om man inte kan klä sig som man är mest bekväm eller ha något att klä på sig under hemfärden i väskan.