Polars pulsmätare Cs 600

milian

Trådstartare
Ni som har den är ni nöjda med den?

Funderar på att köpa en så det skulle vara intressant att höra vad ni som använder den, tycker om den.

Sv: Polars pulsmätare Cs 600

Jag väntar på att få hem min. Beställde den igår. :bump:

Jag har pratat med en tränare som använder den och säger att den är jättebra.

Jag älskar min och har den till och med när jag är ute och skrittar, dock utan puls på hästarna då... :idea:

Jag har haft den i ett halvår nu och den har krånglat EN gång för mig på grund av att jag inte hade fuktat pälsen alls. Mitt fel alltså.

Är det lätt att lära sig klockan och datorprogrammet, det ser lite avancerat ut men det kanske det inte är :confused:

Det är faktiskt väldigt enkelt, jag har fortfarande inte läst in mig på allt men jag har så det räcker för att träna.

Först monterade jag inte hstighetsmätare så jag slapp att joxa med att byta vagn och så men även det är urenkelt.

Du måste ha en IR-adapter till hemdatorn för att föra över datan från pulsdatorn.

Sen kan det vara klokt att redan från början ändra loggningen i pulsdatorn till varje sekund, man hinner jäkligt långt på 5 sekunder på banan... :D

Man slänger på pulsbältet på hästen och så trycker man 2 ggr på den röda knappen och är igång. För att spara mellantider, tryck igen på röda knappen. Jag har bara med mig stoppuret för att hålla koll på när jag ska stanna för 5 och 15 min. puls vid intervallerna nu.

När man är färdig trycker man 2 ggr på den nedre vänstra knappen.

För över till datorn och få järnkoll på pulsen... ;)

Jag var lite seg med att montera hastighetsmätarna men när jag väl gjort det så köpte jag snabbt två till för att ha på alla träningsvagnarna. :idea: Fast då googlade jag för att hitta lägsta pris. Det gjorde jag för övrigt md IR-adaptern också....

Jag kom på en nackdel i dag.... :D

För en gångs skull har jag inte haft en enda att köra jobb med på några veckor och när jag skulle åka hade jag slarvat bort elektrodgjorden. Tror någon att jag kunde åka utan gjorden?

Nä, jag hade ju bestämt mig för att köra ett puls 200-jobb. :p

Det tog "bara" en halvtimme då jag lyckades vända upp och ner på hela hemmet innan jag hittade den. :o

Men jobbet gick skitbra. :idea:

Jag måste ju lägg till en grej till förresten, eftersom vi har 11 m höjdskillnad på rakbanan här hemma så får man anpassa farten efter pulsen när man kör, det tycker jag är helintressant och nåt man inte direkt tänker på även om man känner när man kör upp och när man kör ner.

KL

Vart beställde ni klockan ifrån? Någon som har haft och jämfört med andra och gillar någon annan typ av modell bättre?

Jag har haft annan polar-modell tidigare. Trådlöst är... :love::love::love: De går inte att jämföra över huvud taget.

Andra trådlösa har jag inte provat.

Jag beställde min via nätet: Här http://www.distansritt.nu/

Muttrar över att min ena hastighetsmätare ballat ur... :mad:

Jag ska kontakta Polar i morgon... Hoppas jag får en ny om jag skickar in denna. :idea:

Jag väntar på min mätare. Mina finansiärer har hittat den i US för halva priset jämfört med i Sverige och beställt den där.

Kanon, jag shoppade mina extra hastighetsmätare så (fast från Tyskland, också halva priset men då var inte dollarn så låg), undrar om DE går sönde om några månader??? :eek:

Jag fick ju min i present. :bow::bow:

Jag ska ta reda på det! Det varnågot krux med att man måste ha någon som antingen hämtar den där eller importerar saker för att slippa tullen. Men jag ska kolla med de som har beställt min leksak. Jag återkommer!

Jag ska ta reda på det! Det varnågot krux med att man måste ha någon som antingen hämtar den där eller importerar saker för att slippa tullen. Men jag ska kolla med de som har beställt min leksak. Jag återkommer!

Tell me more, jag har en jobbarkompis som ska åka dit i vår... :banana:

(För TVÅ kan man väl behöva alla de gånger man kör hästarna i lag?) :o

NU muttrar jag lite över min, den hastighetsmätaren som följde med har slutat funka. :mad:

Men den är ju bara ett halvår så det blir väl att skicka tillbaks den och se vad som händer?

Polar var snabba och jag fick en ny hastighetsmätarsensor till det facila priset av ett porto... :idea:

MEN.... nu har sändaren börjat bete sig som en drucken med hicka trots omvårdnad. Mina bekymmer med hoppande puls på hästarna berodde förmodligen på sändaren. :crazy:

Jag har mailat Polar och frågat om mitt ex. är ett måndagsexemplar eller om de har mycket problem med dem?

Kanske svårt att säga eftersom min är en av de första. Men det är rätt kass att få skicka tillbaka nästa del av produkten också.

Polar var snabba och jag fick en ny hastighetsmätarsensor till det facila priset av ett porto... :idea:

MEN.... nu har sändaren börjat bete sig som en drucken med hicka trots omvårdnad. Mina bekymmer med hoppande puls på hästarna berodde förmodligen på sändaren. :crazy:

Jag har mailat Polar och frågat om mitt ex. är ett måndagsexemplar eller om de har mycket problem med dem?

Kanske svårt att säga eftersom min är en av de första. Men det är rätt kass att få skicka tillbaka nästa del av produkten också.

Hur går det ? Jag är nästan på väg att köpa en nu...helst idag :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
546
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 168
Senast: Puffindog
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat