Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någonting som fått mig att tappa suget lite är att man förstått att så många fuskar, särskilt kids då. Min 13-åriga son berättade att alla hans kompisar fuskar. Först trodde jag inte på det (risk för att bli bannad osv) men nu när man ser att det finns de som är i lvl 18 och ar en dragonite 2000 på gym så börjar man ju undra. Överlag verkar ju alla" ha dragonites i gym numera. Själv har jag inte ens fått en enda charmander ens en gång.
Lv 18 är inte ovanligt att vara, så just lv hade jag aktat mig för att anmäla. Däremot om det är samma spelare med typ 7 Snorlax på gymmen med CP över 2000 då hade jag anmält för fusk faktiskt. Nu blir folk permanent bannade också så tillslut kanske alla fuskare tröttnar när dom hela tiden får börja om med nytt konto.

Alltså, dum fråga.. men incense kan man alltså "ta med sig"? Det är inte bundet till platsen utan till en själv så att säga? Kanske kunde vara nåt att testa i såna fall :angel:
Exakt incense följer med dig i 30 min. Bäst utdelning verkar dom ge på båt :p Men de ska ge pokemon var 5e minut eller var 200 meter. Men du kan inte röra dig fortare än vilken hastighet det nu är innan du får upp rutan "im a passanger" :)

Lv 18 är inte ovanligt att vara, så just lv hade jag aktat mig för att anmäla. Däremot om det är samma spelare med typ 7 Snorlax på gymmen med CP över 2000 då hade jag anmält för fusk faktiskt. Nu blir folk permanent bannade också så tillslut kanske alla fuskare tröttnar när dom hela tiden får börja om med nytt konto.

Jag säger inte att det är ovanligt att vara i lvl 18 utan att det är ganska ovanligt att ha så pass bra pokemons som runt 2000 när man är i den leveln. Själv är jag i lvl 23 och har ingen över 2000 än.

Jag har hört att man inte blir permanent bannad utan bara "light banned" dvs i 4 timmar.

Någonting som fått mig att tappa suget lite är att man förstått att så många fuskar, särskilt kids då. Min 13-åriga son berättade att alla hans kompisar fuskar. Först trodde jag inte på det (risk för att bli bannad osv) men nu när man ser att det finns de som är i lvl 18 och ar en dragonite 2000 på gym så börjar man ju undra. Överlag verkar ju alla" ha dragonites i gym numera. Själv har jag inte ens fått en enda charmander ens en gång.
Charizard är högsta uppgraderingen av Charmander. Dragonite är uppgraderingen till Dratini, som blir Dragonair, som blir Dragonite.

Men ja, det känns som många fuskar. I vår stad har det varit mycket fusk i form av att de manipulerar GPS:en så att de både kan fånga rare pokémons mycket lättare samt en gång var det en kille som tog över 5 gym på lika många minuter. Många verkar ju dock bli bannade om folk anmäler. Förstår inte hur de får tag i sina asbra snorlax, dragonite och Lapras? Jag är snart lvl 21 och min högsta är på 1100 (dock ingen toppenpokémon). Känner mig långt efter ungarna på gymmen med samma lvl...

Jag har 16 stycken mellan 1000-1708 i cp. Lv 21. Har absolut inte fuskat utan bara gått på cp när jag utvecklar och några har jag matat med candy så mycket jag kan, tex min bästa vaporeon på 1708. Men ja, många verkar ha "för bra" pokémon.

:grin:
Charizard är högsta uppgraderingen av Charmander. Dragonite är uppgraderingen till Dratini, som blir Dragonair, som blir Dragonite. ...

Ja, my bad, det vet jag ju. Dratini är inte särskilt vanlig den heller och jag tror jag hittat två hittills så :p

Men ja, det känns som många fuskar. I vår stad har det varit mycket fusk i form av att de manipulerar GPS:en så att de både kan fånga rare pokémons mycket lättare samt en gång var det en kille som tog över 5 gym på lika många minuter. Många verkar ju dock bli bannade om folk anmäler. Förstår inte hur de får tag i sina asbra snorlax, dragonite och Lapras? Jag är snart lvl 21 och min högsta är på 1100 (dock ingen toppenpokémon). Känner mig långt efter ungarna på gymmen med samma lvl...

Jag har sett hur de gör när de fuskar. De laddar ner två appar som jobbar ihop. Man hamnar sedan i San Francisco tror jag och har typ 100 pokestops bredvid sig så man kan samla massa saker och XP. Sedan går man in på en hemsida där man hittar koordinater till olika ställen där det ska finnas en viss pokemon (man vet dock inte hur bra den är förrän man skrivit in koordinaterna och hittat den). I helgen var det en kille i lvl 21 som hade tre Dragonite i ca 2000 cp i tre gym bredvid varandra. Troligt att han utvecklat dem på egen hand :meh:

Själv har jag fått en Lapras i 10 km ägg, den var på typ 1700 och man fick med ganska många Candys så numera är den 1976 eller liknande. Jag hittade även en Lapras i centrum en gång, den var något på 1000. Snorlax har spawnat här utanför oss tre gånger så jag har tre Snorlax med lite olika cp.
Dragonite har jag inte och har hittills bara fått tre 10 km ägg totalt (Lapras, en dålig Omanyte och en halvbra Hitmonchan i dem).

Ja, my bad, det vet jag ju. Dratini är inte särskilt vanlig den heller och jag tror jag hittat två hittills så :p

Jag har sett hur de gör när de fuskar. De laddar ner två appar som jobbar ihop. Man hamnar sedan i San Francisco tror jag och har typ 100 pokestops bredvid sig så man kan samla massa saker och XP. Sedan går man in på en hemsida där man hittar koordinater till olika ställen där det ska finnas en viss pokemon (man vet dock inte hur bra den är förrän man skrivit in koordinaterna och hittat den). I helgen var det en kille i lvl 21 som hade tre Dragonite i ca 2000 cp i tre gym bredvid varandra. Troligt att han utvecklat dem på egen hand :meh:

Själv har jag fått en Lapras i 10 km ägg, den var på typ 1700 och man fick med ganska många Candys så numera är den 1976 eller liknande. Jag hittade även en Lapras i centrum en gång, den var något på 1000. Snorlax har spawnat här utanför oss tre gånger så jag har tre Snorlax med lite olika cp.
Dragonite har jag inte och har hittills bara fått tre 10 km ägg totalt (Lapras, en dålig Omanyte och en halvbra Hitmonchan i dem).
Känns som det bästa är att anmäla om man misstänker fusk. Då går väl som jag förstått det spelskaparna in på dennes användare och kollar hur de rört sig. Om de fångat en Dragonite i New York för att nästa timme ta Pokestops i San Fransisco för att sedan ta över två gym i Stockholm ett par minuter senare så bannas dem.

Fuskas gör det säkert, men det är inte alla med starka pokemons som gör det. På LVl 21 (eller däromkring), fick jag mina 2 snorlax. Med de candy jag fått med dem har jag fått upp dem till 2288 och 2035 helt utan fusk. Jag fick dem via ägg. Vid lvl 24 hade jag 26 pokemons mellan 1200 och 2228 samma som jag har nu vid lvl 25. Någon dragonite är jag dock inte i närheten av men en Gyradros på kanppt 200 har jag och ett par Vaperon också.

Den som köper många äggkläckare och cyklar/springer omkring har en stor potential att kläcka många fler ägg med roligheter än vad jag gjort ;)

Fusket stör mig inte så mycket, men det är rätt enformigt. Jag har dock fått in vanan att släpa med mig pokemon över allt och kläcka lite ägg om inte annat ;)

Ohhh Hoppas San Fransisco är så bra då ;) Ska ju dit om en månad ungefär :D

Själv är jag nybliven lvl28 med 4 st över cp2000 (Snorlax 2185, 2 x Gyarados 2137, Vaporeon 2002)
Sen 4 st på cp1700 och sen minskar cpn neråt...
Men fuskar inte... Däremot som sagt har jag elcykel och cyklar gärna runt i stan (Stockholm)

Jag fångade en Mr Mime idag med CP över tusen. Jag hade en sen tidigare men inte i närheten av lika bra. Det är alltid kul när man fångar något man inte har så många av, varesig man behöver den eller inte :D

Min bästa pokemon ligger på 1800 utan att jag använt något candy. Jag har nästan 300000 stardust då jag fortfarande inte bestämt vilken pokemon jag ska satsa på :rofl:

Wooh! Jagade lite på väg hem från en körlektion och fick fatt i lite fler Abra, en Pikachu, en Squirtle... Och så en Graveler som jag inte hade innan :banana: Och nyss dök både Mr Mime och Machop upp i min soffa också, schysst! :D
Noterade att jag snart kan evolva Squirtle hela vägen. Visst får man 3 candys för en evolve va? Isf krävs en fångst till bara - vilket egentligen inte är så jävla bra för min Squirtle är inte helt bra och jag är för otålig för att vänta på en bättre :p

• Gilla
Reactions: Laa
Alltså ibland har man fett med tur! Jag hade 2 poke bollar och 3 ultra... På väg hem åker jag förbi ett ställe där det brukar vara 3-5 pokemon på en gång och ibland lite roligare. Och tro inte på fan att där fanns en Ponyta 585, en Ryhorn 345 (behövde bara en till för att utveckla!), en Bulbasaur 537 (ny!!!) plus oddish, Clefairy och weedle. Weedle räckte inte bollarna till men de andra tog jag på första bollen! :banana::banana::banana:

Vet någon förresten om tex Ponyta kommer finnas på samma ställa senare idag igen?

Jag har precis levlat upp till level 19. Utvecklade en Kadabra idag, ny för mig.

Har 4 st 10km ägg som ligger och väntar. Har bestämt mig för att vänta med dom tills jag är level 20.

• Gilla
Reactions: Laa
Idag fick jag äntligen min Ponyta :love: och ett gäng Eevee till :) plus en massa annat rassel. 44413/50000 XP så inte långt kvar till level 21. Snart är det dags för ett lucky egg igen! :up:

Idag var jag på utbildning inne i Stockholm och kunde samla pokebollar i mängder! En ny pokemon hittade jag också, en Magneton. Annars var det mest de vanliga, men även sådana som det inte finns så mycket av där jag bor, som Voltorb. Imorgon är det utbildningsdags igen :)

Jag vet att många säger att de inte fått 10km ägg men det är "där det händer" mestadels :p
Där har jag fått min snorlax tex... Som alltså är 2185 nu ... pga candyna jag fick med i ägget...
Sen har jag som sagt lyckats evolva mina gyarados och min Vapereon...
Har nu en Eevee på 670 som väntar på evolvning... Har inte bestämt mej om jag ska låta "naturen ha sin gång" eller om jag ska prova att få en till vapereon :p (har funkat alla ggr med "trixet")

Idag ska jag in till stan med syrran så hon med får fånga massa pokemon... :)

Nu vill jag hitta en massa ponytas så jag kan evolva min 1083 ponyta... (har 3 rapidash sen tidigare men inte som varit så höga innan)

Jag vet att många säger att de inte fått 10km ägg men det är "där det händer" mestadels :p
Där har jag fått min snorlax tex... Som alltså är 2185 nu ... pga candyna jag fick med i ägget...
Sen har jag som sagt lyckats evolva mina gyarados och min Vapereon...
Har nu en Eevee på 670 som väntar på evolvning... Har inte bestämt mej om jag ska låta "naturen ha sin gång" eller om jag ska prova att få en till vapereon :p (har funkat alla ggr med "trixet")

Idag ska jag in till stan med syrran så hon med får fånga massa pokemon... :)

Nu vill jag hitta en massa ponytas så jag kan evolva min 1083 ponyta... (har 3 rapidash sen tidigare men inte som varit så höga innan)

Jag är så avundsjuk på dig! Vill också ha nära till stan.

Är en av de som bara fått ett 10km ägg, fick en magmar 1200. Annars har jag fått "slösa" stardust och candy och power up de jag fått genom evolvningar. Har därför alltid lågt och ont om det men är enda chansen att få några med höga CP.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
978
· Visningar
60 858
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23