Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan mycket väl tänka mig att ordningen inte säger något om vilken som är närmast. När min dotter och jag är ute och spelar tillsammans så har vi dom ofta i helt olika ordning.
Det är det när jag är ute med morsan ibland också, men då är hennes gps lite halvkass. Oftast ligger de i samma ordning men uppdateras lite olika frekvent bara.
Känns ju stendumt om ordningen saknar betydelse. Hellre fotsteg då :down:

Idag har jag för övrigt kommit upp i level 24, fångat min första Dragonair och fått fatt i en hel drös Abra (nåja, 2 fångade, 2 som rymt, men iaf! Abra sågs aldrig till här förut, nu verkar det finnas ett nest eller nåt i centrum?). Och det saknas mindre än 20 candys för att evolva magikarp :banana:

Jag kämpar på med lever 25, 190000 krävs. Tar lite tid att fylla den. Har idag lyckats ta 3 gym och fyllt på lite coins. Har fortfarande kvar ett av gymmen så det kanske är nu det händer och jag för första gången klarar mig kvar över natten. Vi får väl se imorgon hur det är ed den saken.

Lyckades fånga en exeggutor på 1876 cp utanför stalldörren. Skulle precis stänga av spelet och där var den. Ny för mig dessutom så jag är nöjd som fan. :bump:

Ja det vet jag och det har jag redan gjort. Var mer grejen att halka ett gym hela perioden och då få chans att ta fler mynt. Brukar åka ut efter nån timme eller två.

Iom att jag är ledig nu så tar jag cykeln vid midnatt å cyklar runt å tar gym :P
Hann med 11 st inatt (ja man får bara betalt för 10)
Kom fram till ena gymmet... å bara "nej det är redan gult, och lvl 6"... Typ 8000 nånting och man måste levla gymmet till 12000 för att få in ny pokemon... Åså bara men vänta ... det här är ju min pokemon :p SÅ jag vaderas "sämsta" (Golduck på 1464) så bara "va bra" å cykla vidare =)

Iom att jag är ledig nu så tar jag cykeln vid midnatt å cyklar runt å tar gym :P
Kom fram till ena gymmet... å bara "nej det är redan gult, och lvl 6"... Typ 8000 nånting och man måste levla gymmet till 12000 för att få in ny pokemon... Åså bara men vänta ... det här är ju min pokemon :p SÅ jag vaderas "sämsta" (Golduck på 1464) så bara "va bra" å cykla vidare =)
Jäklar!! SP många gym finns det nog inte ens här. :p
Kan man få coins för fler gym? Jag kan bara plocka för ett :(

oj jäklar, var bor du nånstans??? Haha jag var glad som slog mitt rekord med 4 gym och hade 5 idag. (och vi har bara 5 gym här i stan), nöjd över att jag valde blått (även om man blir kallad för tönt) för det är blått som regerar här i stan, två gym har de gula o röda gett upp helt så där har jag haft pokemon inne i en vecka snart :). de andra 3 byter färg lite, och jag hoppas att nån annan färg tar över det ena snart för jag vill ha tillbaka min Lapras på över 2000cp som jag satte in natten till igår. jag behöver honom... ;-). brukar sätta in mina vaporeon (har 6st över på mellan 1400-2000) men ville väl vara säker på att den skulle vara kvar till morgonen därpå (brukar ta gym och mina pokecoins på morgonen/förmiddagen så det är minst aktivitet på gymmen, på eftermiddagar/kvällar är det hopplöst har jag lärt mig)

Gårdagen hade kunnat vara en bra dag, hittade min första Onix och min första Snorlax! (äntligen), problemet var bara att onixen hade 99 i cp och snorlaxen typ 130.... snyft Varför???? jag är ändå på level 24 nu...

Du kan plocka för flera men du måste ta för alla samtidigt, så vill du ha ut för flera på en gång kan du inte plocka direkt när du tagit över det första.

Aha! Då har jag gjort fel. Gått en sväng nu och har på 3 gym nu, får jag hämta för alla samtidigt trots att de nya bara varit inne i 3 timmar då?

Aha! Då har jag gjort fel. Gått en sväng nu och har på 3 gym nu, får jag hämta för alla samtidigt trots att de nya bara varit inne i 3 timmar då?

Du får ju ta coins direkt du satt dit din pokemon om du vill. Förutsatt att du inte tagit coins de senaste 21 timmarna. Går du in i shoppen så står det ju hur många du har och om du kan collecta alt hur lång tid det är kvar tills du kan ta dom.

Följde med grannen till grannstaden och kikade lite. Förstår härmed INTE hur folk klarar av att jaga pokémon i bil, blir ju bara helt sjukt åksjuk :crazy:
Förhoppningen var för egen del att få fatt i Aerodactyl men ingenting nytt hittades, såg som mest skuggan av Pinsir som jag inte heller har. Kunde dock evolva till Nidoqueen, Vileplume och Gyarados så tre nya blev det ändå!

Kan för övrigt konstatera att de mobilhållare för cykel som finns på Teknikmagasinet funkar mycket bra att använda. Ska framöver köpa ytterligare en som jag kan ha till powerbanken så jag slipper ha den liggande i handväskan som hängts på styret, då jäklar ska här cyklas! :banana: :D

Fy fan vad dum jag känner mig förresten! Kommer åkande mot ett gym, ser att där finns ledig plats, tjohoo tänker jag och stoppar in första bästa Abra. Såg sen att någon stod för fan och slogs där, så hoppas att jag inte just nallade platsen för någon teammate sådär som jag hatar när andra gör :o

Jag har tappat lusten lite att spela :( finner aldrig nått spännande längre och har inte riktigt möjlighet att ta mig iväg så mycket heller. I min by kan jag vara ute i en timme och hitta typ 5 pokemon, bara sånt jag har :( Nästan bättre utdelning hemma hos mamma som bor i skogen, där spawnar det 3-5 st så fort man öppnar appen och ibland nån lite mer ovanlig än rattata och pidgey.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
978
· Visningar
60 858
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23