Pojkar med klänning?

Sv: Pojkar med klänning?

jag tycker det e helt ok när tex "dagis" pojkar leker med docker o klär ut sig till fina damer i leken el går med klänning på en maskerad,men till vardags går det över min gräns,tycker klänning/kjol ,klack-skor o smink e för tjejer...
 
Sv: Pojkar med klänning?

Jag lägger mig snart helt platt för dig! :bow: :bow:

:confused: Kan man/får man skriva ut en tråd? Och i så fall kan någon tala om hur man gör för en total datadumskalle? :confused:
 
Sv: Pojkar med klänning?

Dessutom låter det lite som att du vill båda ha kakan och äta upp den. Du vill bli sedd som kvinnlig/kvinna, men inte på jobbet? Varför är det viktigt i privatlivet att bli sedd som just kvinnan vindvissla? För att slippa undan tunga sysslor? För att bli uppvaktad? För att få uppmärksamhet för att du är en bra mamma? Allt det kan man ju få ändå, tycker jag. Om jag är svagare och någon annan är starkare så kan väl jag få hjälp för den sakens skull; inte för att jag tillhör ett visst kön. Uppvaktad kan jag väl bli ändå; för att min sambo älskar mig. osv osv. Eller vad tror du?

.

Håller inte med oftast är det kvinnan som förväntas passa upp mannen och göra dubbla jobb. Och vad för tunga sysslor syftar du på? Ehn man behöver ju bara ta barnen till dagis en morgon för att bli uppmärksammad som förälder men en kvinna som lämnar barnen gör bara det hon förväntas göra så män behöver göra mindre för att bli bekräftade som föräldrar. Och vadd et gäller tunga saker så förstår jag inte vad du syftar på. Det är väl sällan det dyker upp något i vardagen som är för tungt för en kvinna och som en man klarar av.
 
Sv: Pojkar med klänning?

Jag är i mitt vanliga liv väldigt mycket en typisk kvinna, i alla fall till utseendet. Personlighetsmässigt tror jag att många män haft svårt för mitt sätt; jag är väldigt psykiskt stark; har gott självförtroende. Jag har lätt för att prata och "ta plats". Vissa män har påtagligt tyckt det varit svårt/jobbigt/irriterande. Jag är inte den där "prinsessan" som de kan "ta hand om". Och det stör vissa män. Inte så konstigt! De har ju fått lära sig att vara den "stora starka" och så kommer jag och tar ifrån dem illusionen. ;) Nåja, min sambo kan hantera det. Och även jag är ju liten, rädd och osäker ibland. Liksom att han också kan vara det. Vi är ju människor i första hand, inte kön.

Där håller jag med dig många män irriterar sig på kvinnor som tar platts, det är stötande. Jag köper däremot inte ursäkten att de fått lära sig att det är så. Det handlar om att de anser att kvinnor är mindre värda på grund av sitt kön och det tycker jag är betydligt allvarligare än diskussionen om hurvida pojkar får ha klänning eller inte. Jag vill inte att kvinnor och män ska bli mer lika till utseendet utan att vi ska behandlas som lika mycket värda.
Jag klär mig i klänning för att jag trivs i det och visst har jag en gång lärt mig att trivas i klänning och att flickor har klänning men jag tar inte skada av det, däremot tar jag skada av att mina åsikter inte respekteras på grund av mitt kön.
I övrigt håller jag med dig i ganska mycket av det du skriver.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·
Katthälsa Min lilla gosse har fått en rispa på hornhinnan på ena ögat och är nu ordinerad ögondroppar och smärtstillande i 8 dagar. Han är en...
Svar
1
· Visningar
431
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 087
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 427
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp