Poäng - uppklassning - stor häst???

R

Rubensmatte

Halloj!

Är det ngn som har en poängtabell eller kanske vet vilka poäng man får för resp. placering i resp. klass i hoppning på storhäst?

Jag undrar oxå om eller när man blir uppklassad? Är det i så fall EKIPAGET som blir uppklassat?

Mvh Linda

Du kan tävla upp till 130 utan några "poäng". Sen tror jag, inte säkert att man måste ha 2 felfria rundor i 130 eller vara placerad.

Det är inte samma på ponny som det är på häst.

Kram Favina :bump:

Det är bara på ponny som du kan bli uppklassad. Hästekipage däremot kan inte bli uppklassad... du kan alltså starta en 0.90 även om du "normalt" brukar vinna 1.30 klasser. Det finns således ingen poängtabell för häst. Däremot finns det krav på att du ska klara ett visst antal felfria ritter i 1.30 klasser eller högre för att få starta på elittävling. Samt krav för juniorer som tävlar häst att du ska rida ett visst antal 1.20 klasser godkänt (högst 4 fel) för att få starta 1.30. Allt finns att läsa i TR hoppning mom. 375

Hoppas du fått svar på din fråga // Jenny ;)

Jodå, det finns visst en poängtabell för häst men den används inte för uppklassning utan för poängberäkning som tex i kval för "Svensk hopphäst" och liknade.

Jo det har du rätt i men det var inte den typen av poängtabell som jag syftade på... får försöka vara mer tydlig nästa gång... :crazy:

Tack för svaren!

Tittade nämligen på Risport.se`s nya sökfunktion där man kan se på ryttare samt hästar vad de presterat.
Hade för mig att det inte fanns på stor häst men blev osäker då jag insåg att jag skaramlat in lite poäng förra året.
Inte för att det var någon fara för ev. uppklassning dock ;)

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 480
Senast: Mabuse
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 905
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka