pneumokock vaccinering och bebismat

Sv: pneumokock vaccinering och bebismat

Tack!
Barnläkaren här sa iaf att det inte spelade någon roll när dom fick pneumkockvaccinet, det viktigaste känns som att hon hinner få vaccinet innan det är dags att börja på förskolan. När jag läst lite mer så verkar det som att väldigt många länder har det vaccinet i sitt vaccinationsprogram. Dumma Österrike som bara ger det gratis till för tidigt födda, barn med låg födelsevikt och extra infektionskänsliga.
Dumma Sverige som inte ger det gratis till barn som redan är vaccinerade utan det här vaccinet. För vad jag har förstått är det ju just så för Elin som är 2,5....:crazy:

Sv: pneumokock vaccinering och bebismat

Jag pratade med min BVC-sköterska senast jag var där, om att ge vaccinet till min storis på två år. Hon sa att visst kunde jag göra det, men hon tyckte inte det var värt pengarna. Pneumokockerna är farligast för barn yngre än så. Typ de under året som smittas av storasyskon som drar hem sjukan från dagis. Så här blir det bara lillen som vaccineras, inte storisen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Emilia blir 6 manader nästa vecka och det känns som hon är redo att äta mer riktig mat nu. Vi har gatt igenom i stort sätt alla...
Svar
19
· Visningar
1 582
Senast: Freyja_bus
·
Småbarn Jag och sambon är inte överens om hur vi ska göra när det är dags för Emilia att börja äta riktig mat. Nu är det ett tag kvar innan det...
2
Svar
22
· Visningar
2 587
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar