Börja med mat, hur?

Sv: Börja med mat, hur?

Det där funderade jag lite på. Jag ammar inte, när ska man då intruducera gluten? Tror gröten här som är från 6 mån innehåller gluten, men inte den innan.

Vet inte tyvärr...
Kanske får man tänka sig ersättningen som bröstmjölk då? Att man börjar ge gluten när man fortfarande ger ersättning?

*kl*

Jag, som gett ersattning sedan ca 3 manaders alder, fick radet att introducera gluten langsamt och definitivt inte innan 6 manaders alder. Det foljde jag och det verkar ha funkat for ingen av tjejerna ar (hittills) intolerant - skont, for jag var sjalv glutenintolerant som liten, mycket jobbigt!

Vad galler groten sa kvittar det nog vilken du tar, jag hade valt ettan eller tvaan tror jag :)

Jag bor ju i England och hade ingen riktig koll pa hur saker och ting gors i Sverige :D. Borjade med grot i en eller tva veckor, sedan gronsakspureer (hemgjorda och kopta), sedan fruktpureer och sen borjade jag introducera kyckling, kott etc. Det gick jattebra! Men manga av mina kompisar har gjort i helt andra "ordningar" och det har ocksa gatt jattebra. Jag tror inte att det ar sa livsviktigt att man gor pa ett visst satt faktiskt :laugh:

Ungefär som du gjort är våran plan också, sen får vi se vad Emilia tycker om det :)

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Mat Sen jag flyttat hemifrån och själv ska planera inköp och matlagning har jag börjat fundera på detta. I min familj har vi alltid ätit...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 420
Senast: Kiva
·
Hundhälsa Hej alla kunniga och erfarna! Nu behöver jag lite hjälp och råd. Vår 6månaders Bichon havanaiskille har alltid varit småkinkig/...
2
Svar
27
· Visningar
2 348
Senast: canine
·
Övr. Barn Lilla Elin, 7 månader på tisdag vill inte alls äta någon form av mat/purè. Hon har ätit Nan ersättning sedan 2 månaders ålder och...
Svar
10
· Visningar
1 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka