PMS alltså jag orkar inte

Apropå att det skulle bli bättre efter man fått barn så för mig blev smärtan mindre, men ångesten samma eller värre…
Känner att det är ett lite föråldrat sätt att hetsa (framförallt) unga kvinnor till att skaffa barn snabbt när folk säger så. Jag tror ingen skaffar barn bara för att bli av med mensvärk eller PMS. Det vore ju bättre om man istället började forska i varför det blir så här och hur man kan lindra det istället, särskilt som att ångesten faktiskt är 1000 gånger värre än mensvärken och ihop är de brutala.

Känner att det är ett lite föråldrat sätt att hetsa (framförallt) unga kvinnor till att skaffa barn snabbt när folk säger så. Jag tror ingen skaffar barn bara för att bli av med mensvärk eller PMS. Det vore ju bättre om man istället började forska i varför det blir så här och hur man kan lindra det istället, särskilt som att ångesten faktiskt är 1000 gånger värre än mensvärken och ihop är de brutala.
Absolut! Om det inte framgick så håller jag med dig till 100 %!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är trött på krånglet med min lön och semesterdagar som kommunens nya lönesystem ställer till med. Nu är det problem igen och det gör...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 805
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 750
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 754
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV