Seaside
Trådstartare
Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på mensens första och andra dag gå över till att jag blir fullständigt hudlös och klarar inte av motgångar över huvud taget (är ledsen, känner mig värdelös och allt känns meningslöst). Jag har nu fått Premalex (10 mg) utskrivet med ordination att börja ta det vid ägglossning och fram till mens. Hur lång tid tar det för den att börja verka? Jag tycker biverkningslistan är rätt obehaglig och har läst att även om preparatet verkar funka väldigt bra mot PMDS så slutar de flesta ta det efter en relativt kort tid pga biverkningarna. Vill inte ta fler dagar än nödvändigt. Egentligen hade jag velat ha p-piller men det är jag tydligen för gammal för (fyller 40 nästa år)
Sen undrar jag vad ni andra med PMDS har för tips kring självbehandling? Nattljusolja har jag läst om i tidigare trådar, det ska jag testa. Vill helst inte ta medicinska preparat, men behöver göra något! Jag har varit på vc och tagit prover nyligen pga upplevd trötthet under hösten. Jag hade ingen brist på något, men sköldkörtelvärdet var lite för högt så det ska utredas vidare.
Sen undrar jag vad ni andra med PMDS har för tips kring självbehandling? Nattljusolja har jag läst om i tidigare trådar, det ska jag testa. Vill helst inte ta medicinska preparat, men behöver göra något! Jag har varit på vc och tagit prover nyligen pga upplevd trötthet under hösten. Jag hade ingen brist på något, men sköldkörtelvärdet var lite för högt så det ska utredas vidare.