Plugga till veterinär + hund

Blackfish

Trådstartare
Hej alla!
Jag har funderingar på att plugga till veterinär, det hade varit skitkul! Men för mig är det även viktigt att ha hund. Jag vill dessutom tävla och träna mycket med min framtida hund, det kommer därför eventuellt bli en kelpie eller en malinois beroende på om jag vill köra en skyddssport eller inte. Båda dessa raser kräver rätt mycket och jag älskar träning, så själva aktiveringen blir nog inte ett problem. Men jag är fundersam på om jag verkligen kommer hinna. Därför tänkte jag fråga om det finns någon här som har pluggat till veterinär och har haft hund samtidigt? Och jag undrar isåfall hur det även har funkat ekonomiskt, jag hade tänkt få in en hund + bil på en studentbuget och redan där blir det lite tight. Men hur gör man sedan med hundpassningen? betala ca 2000 - 3500 kr varje månad för hunddagis/dagmatte går inte på den budgeten.

Liknande trådar

Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 142
Övr. Hund Hej igen! :o Jag behöver er hjälp. Kan man överleva ekonomiskt på att ha en kennel som ens enda sysselsättning? Jag har mycket att ta...
2
Svar
32
· Visningar
3 039
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 156
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Sitter här och funderar på nattkröken vad hundägare här inne jobbar med? Hur har ni löst det praktiskt med jobb och hundägande? Själv...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 568
Senast: Wittman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?