Intressant, ska titta på detta och även diskutera det med läkaren! Äter inga tillskott eller mediciner alls i dagsläget.Jag köpte L-lysin efter en del kollande på nätet då jag hade täta återkommande utbrott. Det ena avlöste det andra och det var helt hopplöst!! Tas med c-vitamin. Pulver är betydligt billigare än tabletter men smakar verkligen inte gott. Lysinet hämmar viruset och är, i de fall man har för lite lysin i kroppen, väldigt effektivt. För mig har det varit som natt och dag! Jag är så tacksam för lysinet.
Jag gjorde en GBP för typ 13 år sedan och har en del brister, bla järn och b-vitamin hur jag än kämpar för att få i mig det. Så jag är ganska hundra på att jag även kan ha brist på lysin, därav att det är så effektivt på mig. Vet också att andra tillskott kan öka utbrotten. Bland annat för lust, så om du äter ngt sådant, kolla det. Och även ett annat tillskott en del tar när man tränar muskler.
Har också fått lågdos av läkare men de är väldigt restriktiva då det påverkar levern el njurarna hårt. De ville verkligen inte skriva ut det.
Testa l-lysin, ta extra mkt i början och sedan underhållsdos och väldigt mkt när du får utbrott. Kan hjälpa även dig. Kan man hoppas.