Plötslig mjäll av stress

P

prallan

kommer det inom någon timme eller kan det ta ett dygn? Vår Pinscher är nu i em full med mjäll, igår var han borta/bortsprungen i tre timmar, kan det hänga ihop?

Det kan det absolut göra. Hudreaktioner i samband med stress är inte ovanligt. Min egen stressrodnar och blir helt röd i huden över hela kroppen när han blir stressad, även röd i ögonen.

Inte helt ovanligt :) Min ena heeler fick lätt stressmjäll när hon var valp/unghund efter vissa tillfällen som var lite extra jobbiga och kunde då mjälla extremt några timmar, för att sen försvinna lika fort :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka